Se när 11-åriga Ruby rider Valegro

Men hur fantastisk är inte denna häst?! :love: Det är inte alltför många hästar som nyligen tävlats på hans nivå som kan gå som "ridkolehäst" :up: De är ju lite väl elektriska många av dem... :angel:

Jätteduktig tjej också men jag tycker (för hennes skull) att de borde skippat kandaret. Hon hade lite för mycket att hålla reda på. Men hon var snäll i händerna :)

Edit: Jag har alltid tyckt att han är lite "ponnysöt" :love:

Och jag tycker det är synd att kandaret är på .

Vissa hästar gillar vissa bett och är urusla/trivs inte alls på andra. Är Valegro som min, så är det bäst att hästen får gå på det bett den är van vid. Min egen funkar verkligen inte alls på tränsbett. Hon blir osäker och knepig att rida. Hur löst jag än håller i tygeln. Sätter jag på henne stången så går hon som en klocka. Jag låter även osäkra ryttare rida med stång, men jag är ju med så det är inga problem. Carl Hester själv agerar ju ridlärare och jag tror nog att han vet vad han gör.

Själv tycker jag det är konstigt att hon fick rida Valegro som julklapp, lixom, varför kan hon inte rida honom oftare? :confused: Hon var ju jätteduktig och hästar som Valegro gillar ofta att gå som läromästare :love:

Jag tycker det är roligt att se att en så oflashig häst vinner OS och VM på bra ridning och utbildning. Talang har han ju såklart. Men som synes rör han sig inte så väldans spektakulärt. Det kan ju vara en ögonöppnare för många att man inte behöver ha de där storgångade nervösa monstren som många köper och får problem med.

Jag tänkte att kandaret ingick i julklappen, så att säga. Att få prova att rida på samma utrustning som han tävlats med, och kanske för första gången få prova att rida på kandar? Första gången jag red på kandar hade jag också fullt sjå att hålla ordning på tyglarna, kan jag lova.

Men vad vet jag, jag gissar lika mycket som du.
Det var också min första tanke. Blir ju lite mer "spexat" att få rida Valegro på kandar. (Även om jag förstår varför man hade kunnat skippa det.)
Men jisses vilken duktig unge och vilken välriden häst! Såg ju hur trevligt och harmoniskt ut som helst!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Insamlingen för att skapa en stor staty av Valegro pågår för fullt. Nu har Valegro och Carl Hester godkänt en liten modell som statyn –...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama