Se graviditet vid VUL

Ravishing

Trådstartare
Hur tidigt kan man se en graviditet vid VUL? Om man inte letar efter det, kan man då missa det om det är jättetidigt?

Någon som vet kanske?

Sv: Se graviditet vid VUL

I vecka 5 brukar man väl kunna se en 2mm stor "prick" som är hjärtat? Om man måste leta vet jag inte, men de borde ju se att något rör sig, eftersom hjärtat slår.

Missade andra halvan på frågan, om det går att missa om man inte letar efter det. Har man gjort ett UL på just livmodern så vore det nog konstigt att missa det, då antar jag att det är en sån sak man tittar efter. Så missa om man inte letar beror på var och hur noga och vad man letat efter.

Jag va inne i vecka 6 och då syntes det tydligt att det va ett foster iallafall. En bönformad grå figur i en svart cirkel och en liten blinkande prick i mitten på bönan :D Hur tidigt menar du med tidigt? :)

Då tycker jag det borde vara en liten grå prick i en lite större svart prick ;) Tror dock inte att man ser något hjärta förän kring vecka 4-5.

Redan för 21 år sedan kunde de se att jag var gravid med sonen dagarna runt den tiden jag skulle haft mens. Då letade de efter orsaken till att jag hade så ont i magen så kanske inte enbart efter en normal graviditet i första hand utan snarare utomkvedshavandeskap, cystor och dylikt.
Idag har ju tekniken gått enormt mycket framåt men givetvis beror det mycket på den som gör ultraljudet.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
840
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 725
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 936
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka