http://fokus.dn.se/sdu/
Champagne kan jag gå med på men det övriga... Så länge Herr kasselstrand lyssnar på skitmusik är jag rädd att vi aldrig kommer att finna någon kulturell förståelse, han och jag.
Kasselstrand fäktas och är engagerad som skytt i hemvärnet.
I september lämnade han ordförandeklubban till juristen Jessica Ohlson, ”Sveriges Marine Le Pen”, som han säger. På Facebook delade han en bild på den ”oförglömliga” avskedsföreställningen:
”Smokingen är på, Ultima Thule har spelat och champagnen sabrerades med karolinervärja”.
– Vi i ungdomsförbundet är uppvuxna i ett samhälle där mångkulturen alltid funnits närvarande, säger Gustav Kasselstrand. För många äldre i SD kom den som en traumatisk upplevelse. Vår aha-upplevelse är inte den plötsliga invandringen utan den stolthet över våra rötter som hela tiden har förnekats oss i det mångkulturella Sverige.
– SDU är inget akademikerförbund, nödvändigtvis, men vi som format det är inte personligen ekonomiskt drabbade av invandringens baksidor. Det är vetskapen om att vi tillhör den svenska familjen som lockat in oss i politiken. Vi strävar efter ett enat samhälle där man förstår varandra kulturellt.
Champagne kan jag gå med på men det övriga... Så länge Herr kasselstrand lyssnar på skitmusik är jag rädd att vi aldrig kommer att finna någon kulturell förståelse, han och jag.