Jag har en vän vars by stod/står under vatten. Hon postade följande länk på FacebookDet här är inte SD, men ändå lite i samma härad som trådandan.
http://ilmfeed.com/mosques-mobilise-to-help-those-affected-by-floods-in-northern-england/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en vän vars by stod/står under vatten. Hon postade följande länk på FacebookDet här är inte SD, men ändå lite i samma härad som trådandan.
Jag tycker precis tvärtom, det övriga partier (och andra) borde göra är att fokusera på sin egen politik istället för att driva antiSD-politik. Det är dessutom kontraproduktivt om målsättningen är att minska SD:s inflytande på sikt, ett SD med i storleksordningen 20-30% av rösterna kommer att få inflytande vilket vi redan nu börjar se lite här och var.Jag ÄLSKAR Inte rasist men...
Intelligent, påläst, envist och med humor.
Men? Nu förstår jag itne riktigt?Jag tycker precis tvärtom, det övriga partier (och andra) borde göra är att fokusera på sin egen politik istället för att driva antiSD-politik. Det är dessutom kontraproduktivt om målsättningen är att minska SD:s inflytande på sikt, ett SD med i storleksordningen 20-30% av rösterna kommer att få inflytande vilket vi redan nu börjar se lite här och var.
Inte-rasist är i mina ögon bara andra sidan på myntet.
Håller med dig. Är dessutom urless på det ständiga tjatet om att de som kritiserar SD bara ökar stödet för dem. Ska vi alltså tro att de minskar om vi tiger? Knappast. Dessutom har var och en som röstar på SD själv ansvar för sin röst, hen kan inte skylla på att "alla är så dumma mot SD att jag måste rösta på dem".Men? Nu förstår jag itne riktigt?
"Inte rasist men.." är ju inte politiker. Inte bundet åt något parti alls. Det är inte något parti som kritiserar andra partier.
Det är en kille som ägnar sig åt att granska SD. Vilket är välbehövligt. Mycket av det som hittas behöver verkligen lyftas fram. Ingen annan gör det. Jag ser inte någon pajkastning i det stora hela.
Det finns inget som hindrar att andra partier granskas på samma sätt.
Du blandar äpplen och päron. Jag tycker att en av de stora missarna är att SD inte granskats alls. Man har försökt tiga ihjäl dem. Saker som i andra partier skulle utlöst mediedrev tigs ihjäl. Det är bra att någon alls granskar dem.
De flesta partier har fullt upp med att driva sin egen politik. Att ägna en massa utrymme åt att kasta paj på andra är förspilld möda. Det inser man.
Så - jag förstår inte ditt inlägg.
Fast det var väl just det de andra partierna gjorde i början? Och media också till en viss del?Jag tycker precis tvärtom, det övriga partier (och andra) borde göra är att fokusera på sin egen politik istället för att driva antiSD-politik. Det är dessutom kontraproduktivt om målsättningen är att minska SD:s inflytande på sikt, ett SD med i storleksordningen 20-30% av rösterna kommer att få inflytande vilket vi redan nu börjar se lite här och var.
Jag tycker precis tvärtom, det övriga partier (och andra) borde göra är att fokusera på sin egen politik istället för att driva antiSD-politik. Det är dessutom kontraproduktivt om målsättningen är att minska SD:s inflytande på sikt, ett SD med i storleksordningen 20-30% av rösterna kommer att få inflytande vilket vi redan nu börjar se lite här och var.
Jag uppfattar det som att övriga partiers politik i mycket definieras utifrån att ta avstånd mot SD och det är fel väg att gå, dels för fokus hamnar på SD och dels för att man missar de problem som faktiskt finns och som övriga partier bär ett direkt ansvar för att ha skapat. Båda sakerna gynnar SD och driver den ökande främlingsfientlighet och segregering vi ser i samhället.Men? Nu förstår jag itne riktigt?
"Inte rasist men.." är ju inte politiker. Inte bundet åt något parti alls. Det är inte något parti som kritiserar andra partier.
Det är en kille som ägnar sig åt att granska SD. Vilket är välbehövligt. Mycket av det som hittas behöver verkligen lyftas fram. Ingen annan gör det. Jag ser inte någon pajkastning i det stora hela.
Det finns inget som hindrar att andra partier granskas på samma sätt.
Du blandar äpplen och päron. Jag tycker att en av de stora missarna är att SD inte granskats alls. Man har försökt tiga ihjäl dem. Saker som i andra partier skulle utlöst mediedrev tigs ihjäl. Det är bra att någon alls granskar dem.
De flesta partier har fullt upp med att driva sin egen politik. Att ägna en massa utrymme åt att kasta paj på andra är förspilld möda. Det inser man.
Så - jag förstår inte ditt inlägg.
Så har inte jag uppfattat det utan redan från början var linjen att i allt gå på kontrakurs mot SD. Resultatet ser vi nu, om det går att vända eller om det är en permanent förändring av det politiska landskapet vet jag inte.Fast det var väl just det de andra partierna gjorde i början? Och media också till en viss del?
Och ändå ökade dom?
Jag menar inte nu då de är i riksdagen utan hur de växte.Så har inte jag uppfattat det utan redan från början var linjen att i allt gå på kontrakurs mot SD. Resultatet ser vi nu, om det går att vända eller om det är en permanent förändring av det politiska landskapet vet jag inte.
Där är vi inte alls överens. Verkligen inte alls. Jag är övertygad om att "övriga partier" formar sin politik på helt andra grunder än att vara emot något.Jag uppfattar det som att övriga partiers politik i mycket definieras utifrån att ta avstånd mot SD och det är fel väg att gå, dels för fokus hamnar på SD och dels för att man missar de problem som faktiskt finns och som övriga partier bär ett direkt ansvar för att ha skapat. Båda sakerna gynnar SD och driver den ökande främlingsfientlighet och segregering vi ser i samhället.
Inte-rasist är kanske inte bundet till något parti men har likväl en uttalad politisk (vänster-) agenda och är en del av det politiska spelet.
Många politiska kommentatorer pratar ju dessutom om flirtar med SD, när det gäller utspel från diverse partier senaste cirka halvåret. Det där pratet om beröringsskräck verkar helt förlegat.Där är vi inte alls överens. Verkligen inte alls. Jag är övertygad om att "övriga partier" formar sin politik på helt andra grunder än att vara emot något.
Snarare är det väl SD som definieras som motsatsen till "etablerade partier" och den politik som förs och förts.
Tyvärr tror jag att SD bara kanaliserar den främlingsfientlighet och den rädsla för det okända som alltid funnits. Gråsossarna röstar på SD nu. Liksom som de blåaste moderaterna
Och att IRM skulle ha vänsteragenda - är inte det att förenkla alldeles väldigt?
Jag skrev vänster inom parentes, jag uppfattar hemsidan som i huvudsak vänsterpolitisk (från det lilla jag läst på den kanske skall sägas).Och att IRM skulle ha vänsteragenda - är inte det att förenkla alldeles väldigt?
Idag verkar SD-kritisk ofta närmast automatiskt definieras som vänster, av liberaler och de till höger om dem. För att man sedan ska kunna kasta skit på vänstern, dra upp AFA, Stalin, kommunismen osv.Jag skrev vänster inom parentes, jag uppfattar hemsidan som i huvudsak vänsterpolitisk (från det lilla jag läst på den kanske skall sägas).
Tja, då skiljer sig våra definitioner om vänster också åt.Jag skrev vänster inom parentes, jag uppfattar hemsidan som i huvudsak vänsterpolitisk (från det lilla jag läst på den kanske skall sägas).
Som du såg lade jag in brasklappen att jag bara varit inne för att kolla vad den handlade om, det är möjligt att där finns andra med också.Tja, då skiljer sig våra definitioner om vänster också åt.
De flesta partier har fullt upp med att driva sin egen politik.
Om man har bekymmer med att sd kramar Tino Sanandaji så kanske man kan fundera över varför de gör det - och själv kan man då kanske lyssna på andra röster.Jag tycker det är synd att nationalekonomen Tino Sanandaji citeras av sd-falangen för en del åtminstone av det han säger är bra och viktigt att lyfta fram som tex.:
– Den summa Sverige lägger bara på det initiala mottagandet av flyktingar är dubbelt så stor som FN:s samlade budget för alla flyktingar i världen. Jag tycker inte att det är solidariskt att skära i barns vaccinationsprogram för att ge till ensamkommande ungdomar som kostar en miljon var per år. Det är inte solidaritet, det är vansinne.
Den politik du försvarar innebär att vi gör Bert Karlsson till mångmiljonär, miljardär om det får fortsätta några år till, på bekostnad av världens allra fattigaste. Det är som Tino säger inte solidaritet och humanism utan vansinne.
Nog bättre att du funderar över varför du vill att ett litet fåtal skall få komma hit till Sverige för att vi skall känna oss som goda människor men samtidigt inte bry oss om de som inte har den möjligheten. Är deras liv så mycket mindre värda?Om man har bekymmer med att sd kramar Tino Sanandaji så kanske man kan fundera över varför de gör det - och själv kan man då kanske lyssna på andra röster.
Sanandaji har t ex räknat ut att personer med invandrarbakgrund kommer att vara i majoritet i Sverige 2025. Det verkar han ganska ensam om.
http://bloggar.aftonbladet.se/ledarbloggen/2015/10/du-hittar-pa-for-mycket-tino-sanandaji/
(Triggervarning: vänster)