Schysst pris på begagnad Eos 450D?

Elegant machinery

Trådstartare
Detta är ingen annons!! Utan en rådfrågning, jag är lite sugen på en SLR och har fattat tycke för Canon.

En kompis till mig har bestämt sig för att sälja sin EOS 450 D för han vill köpa en EOS 50 D. Jag skulle få den tillsammans med en kameraväska, kitt-objektiv (18 - 55) och 4 gb minneskort. Han sa att jag skulle komma med bud. Bara det att jag har ingen aning om vad jag ska ge! Den är 8-9 mån gammal och inte mycket använd. Jag skulle inte våga köpa en från blocket, men honom litar jag på. Den har aldrig åkt i backen och han är pedantisk med sina prylar.

På blocket verkar de ligga på runt 5000, är det ett ok pris eller lite högt/lågt?
Hur mycket hade ni tyckt att den var värd? Billigaste nya på pricerunner verkar gå på 5800 give or take.

Jag behöver ingen värstigkamera, utan har egentligen varit nöjd med min lilla ixus, förutom att jag nu vill ha lite mer valmöjligheter när jag ska fota. Samtidigt vill jag inte ha en kamera som är gammal som gatan nästa höst. Kan någon räta ut mina frågetecken, själv har jag noll koll.

Sv: Schysst pris på begagnad Eos 450D?

hur många bilder har slutaren gått är väl den första frågan man ska ställa, under 5000 säg 4500, över 10000 säg 3500kr, över 40k: 3000kr, förutsatt att den fortf funkar problemfritt.

sen, är det 18-55 II (2) eller 18-55 IS ? det senare är en mycket bättre glugg.

har själv en 450D och det är en mycket kompetent kamera, med en sensor som är högupplöst och skarp, samt med alla de nödvändiga funktionerna som AEB och spotmätning för ljuset.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka