Schockemöhles DVD

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cyllene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 969

Cyllene

Trådstartare
Fick jag på posten idag! Jag hade hoppats på hingstkatalogen eftersom jag är hemma sjuk, men detta gick lika bra!

Bortsett från de äldre stjärnorna (Cento är ju bara fantastisk!) så reflekterade jag över:

*Balou du Roet - har blivit rätt maffig. Men jag gillar honom! Fick se flera hopprundor och han hoppar öerhört väl. Ser lite lång ut i ryggen på filmen, men på de uppställda bilderna ser det inte alls så ut. En mkt intressant hingst!

*Chacco-Blue - mycket fin hingst som hoppar kanonbra! Ser mycket lättriden ut, rör sig lätt och fint. Modern har tävlat världscup och mormor 1,50.

*Clinton II är kanonfin. Hoppar med oerhörd styrka.

*Cornet's Stern - en jättefin Cornet Obolensky-avkomma! Visas riden och ser ut att vara hur trevlig som helst! Ser lite längre ut och inte av riktigt samma typ som Corlensky G. Hoppas uppsuttet!

*Epsom Gesmeray - äldre hingst e Jalisco B som jag inte sett (tänkt på?) innan som var superfin!

*Linton - (Lican - Calido - Ahorn Z) en riktig favorit! Oerhört elastisk härlig hingst. Mormor Championess är helsyster med Acord! Om jag fattat rätt har han vunnit alla hoppklasser han ställt upp i från 1 m - 1,40!

*Nintender - (Namelus R - Contender - Mephisto) en lika härlig hingst fast av lite lättare mer långbent modell. Hoppade med oerhört härligt tryck och teknik!

*Quintender - (Quinar - Contender -Lord) Trevlig snygg hingst. Det visade sig att mamman Klara I är halvsyster till Cardento! Mormodern heter B-Estelle.

*Sir Shutterfly - jag vet inte vad det är, men jag fastnar inte riktigt för honom. Han hoppades uppsuttet på filmen och visst hoppar han väl... Nåt är det.

Gångartshingstarna är för många och för bra helt enkelt! :smirk:

Sir Donnerhall är nog favoriten hos mig!

/C

Sv: Schockemöhles DVD

*Epsom Gesmeray - äldre hingst e Jalisco B som jag inte sett (tänkt på?) innan som var superfin!

:bow: :bow: :bow: jag är sjukligt förtjust i Epsom Gesmerey, han är härlig! :love: tyvärr har jag inget sto som skulle passa honom, om jag nu mot förmodan skulle ha råd att använda honom.. :smirk:

Cyllene - har du sett några fler föl efter Balou? Han är en av tre kandidater jag har kvar till mitt ena sto och skulle gärna höra dina intryck :bow:
Mitt sto i fråga är e. Acapulco Gold - Furioso III - Ulex - Hurricane xx, har genomgående 8: or, är dock lite åt det grövre hållet.

Jag har sett tre föl om jag inte minns fel. Alla var av riktigt bra typ och rörde sig väldigt väl. Balou och Stalypso är de unghingstar jag fastnat mest för i Tyskland. Just för att de också nedärver typ och vettig gång. Nu verkar ju avkommorna kunna hoppa också, iaf Balou har ju fått ett par godkända söner!

Den som visades på bruksprovet var ingen höjdare faktiskt. Tung och hoppade inte så värt bra.

Har ifs inte alls något med detta att göra, men ko o tänka på de när jag går Quintender...
Siri Swärd har en ny häst f-01 e Quick Star-Contender som ska vara hingst, kul om dom skulle visa den nästa år !!! Quintendo tror jag den heter, har inte sett den men stammen duger ;)

Man kan säga att Contender verkar fungera bra som morfars-hingst! Tre av Schoockemhöhles hopphingstar har Contender som morfar!

Tack för svaret :bow:
Kommer du ihåg vad det var för ston alt. morfarshingstar på de fölen?

Jag som redan har Contender i andra led har funderat på om jag vågar dubbla det, men det verkar de inte tveka på. Flera av dem har Contender i andra led!

Jag lyckades få låna DVDn av en som var i Herning, många läckerbitar är det:)

Hur som helst så blev jag lite förvånad över att priserna i Schockemöhle katalogen i flera fall var dyrare än ett ställe i Danmark som levererar sperma från många av hingstarna i Schockemöhlekatalogen, stället heter Euro hingste saed www.euro-hingste-saed.dk , det skiljde några tusenlappar i flera fall.

Jag har förra årets DvD och måste säga att Balou var min favvis då men jag måste få veta om sir Sutterfly hoppad uppsutten Berätta allt....Han visades löshoppad i förra årets DVD och jag dog...Nästan..
Favvisen är just Sir Donnerhall bland gångartshingstarna för mig med men det är kanske för att han är visad lite på terrängbanan och verkar ha ett härligt temp.

Bortsett från de äldre stjärnorna (Cento är ju bara fantastisk!) så reflekterade jag över:

*Clinton II är kanonfin. Hoppar med oerhörd styrka.

*Cornet's Stern - en jättefin Cornet Obolensky-avkomma! Visas riden och ser ut att vara hur trevlig som helst! Ser lite längre ut och inte av riktigt samma typ som Corlensky G. Hoppas uppsuttet!

/C

Varför tar ingen in Cento, fattar inte det?!? Speciellt idag med Cardento på avstånd och upp i pris. Skulle SÅ gärna ha honom på vår lista (Hopphingsttråden).

Clinton är en annan som man skulle vilja ha på listan. Obegränsad capacitet säger Schockemöhle men det tycker jag inte man sa när Voss satt på honom och han vann i Falsterbo. Har jag fel? Hur var det med skadeproblem på den hästen, vill minnas något sånt. Eller vänta... finns det en Clinton I också, som Thomas Voss red? (Efter Carolus)
Man blir ju snurrig på dessa Clintonar...

Vad det gäller Cornet Obolensky så tror jag vi delar uppfattning, fattar inte vad som hänt med debatten här. I Tyskland finns ju sajter som annonserar med "8 CO avkommor till salu, kom till oss" osv. Upplever intresset jättestort för honom och man ser hans mycket positiva nedärvning. Sen sitter vi på en av de finare sönerna och efter ett otroligt år för en treåring så sågas han jäms trakterna.... måste missa något för jag hänger inte med, men det är ju en annan diskussion. :angel:

Cento har varit på tal av en station att ta in men med de priset de satte skulle det inte blivit många sto... Vet ej hur det blivit. Jag körde ner mitt sto till belgien ( bekanta där) och en Cento bebis väntas inom en vecka!

Jag fick DVD´n igår men inte hunnit kolla den ännu, sitter som på nålar här på jobb och vill HEM :D

Jag har två exemplar av dvd:n! :D

Sir Donnerhall överglänser alla andra oavsett gren tycker jag. En så fantastisk hingst, jag grinar nästan när jag ser honom. :love:

Jag överväger Cento till ett av mina ston, dock blir det inget i år pga sen fölning, vill ha tidigare och förhoppningsvis bättre brunster att jobba med på en sån kanonhingst - men det kanske skulle kunna gå att få ihop ett gäng interessenter till nästa år, lösa licens och köra ner och hämta? :idea:
Som några gjorde/gör med Contendro I i år.

Jag jobbar även på att få min vet att ta in, han samarbetar med i diverse importörer (även svenskar), men det går inte så bra hittills..:smirk:

Liknande trådar

Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur... 12 13 14
Svar
278
· Visningar
30 663
Senast: Vingra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka