Schnauzerabstinens

Rie

Trådstartare
Saknaden efter jycken är fortfarande stor, 1½ år efter hans död.
En bit bort finns en hanne, en mindre kopia av jycken. De två grabbarna brukade ha mycket kul tillsammans. Hannen var valp när han träffade jycken första gången så någon rangkamp har det aldrig blivit.
Nu körde jag förbi deras hus idag och hunden var ute. Jag kunde inte låta bli utan stannade till och pratade med hund (mycket puss och kli) och husse.
Härligt ! Förutom det att hunden - nu 10 år - var smällfet....

Tror att husse och hund numera bor ensam vilket kan förklara att hunden som tidigare varit i bra hull/kondition numera inte får tillräckligt med tid för motion/alt att husse är väl generös med maten.

Väl hemma tittade jag länge på jyckens foto som vi har förstorat.....tänk om man kunde vrida tiden tillbaka...

Sv: Schnauzerabstinens

Visst önskar man det så mycket ibland, om så bara för en liten stund. Min lilla schnauzertik somnade in för två veckor sedan och saknaden är rent ut sagt ENORM. Det akuta chocktillståndet är över men tomheten finns kvar. Inga små smutsiga tassar på mattan..Efter 14 år tillsammans är för jäkligt. Ge mej bara en dag till med henne är du snäll så ska jag göra allt det där jag trodde vi skulle hunnit med imorgon...
En idé som kom upp, kan du inte lätta ditt abstinens en aning o samtidigt göra den lille vovven en tjänst om du kan promenera när du hinner/orkar med honom om nu husse inte hinner?

Eller min nye lille vän som flyttar in i början av januari! Kunde inte hålla mej utan scnauzer längre än så ;)

Ja det ska bli jätteroligt! Härligt med små tasstramp hemma snart igen..Det är en dvärgschnauzer från samma uppfödare som min gamla tös kom ifrån: http://mistlights.se/
Är så otroligt nöjd med henne, bättre, trevligare o friskare hund kan man inte få, inte en krämpa på alla 14 år! Och nu hade kenneln fått små valpar precis lagom. Eg var de tingade allihop men gammal nöjd o lessen valpköpare fick förtur, lycka för mej ;) ett litet ljus i all sorg.

Vrida tiden tillbaka skulle jag också vilja göra. Nu har det dock inte kommit så långt för min 11-åring än, men jag önskade att vi kunde njuta av varandras sällskap för alltid. Har tänkt mycket på "slutet" de senaste dagarna, särsilt efterosm han precis genomgått en operation och nu ligger här i sängen med halskrage och två stora operationsärr (kastrering pga prostatan och urinsten).

Har du en "ny" hund nu?

.
En idé som kom upp, kan du inte lätta ditt abstinens en aning o samtidigt göra den lille vovven en tjänst om du kan promenera när du hinner/orkar med honom om nu husse inte hinner?

Det här var väl en jättebra idé!?

Så tråkigt med hundar som lämnar en... Baksidan med att ha djur och det faktum man skjuter så länge med att öht tänka på.

*svarar alla*

Tanken föresvävade mig en kort stund, men jag tror inte det.
Dels för att han påminner alldeles för mycket om jycken i utseende (ej interiör), det gick bättre med en svart ds jag träffade tidigare.
Dels har jag inte tiden. Den tid jag skulle kunna gå är runt 5tiden på morgnarna vardagar. Detta då jag pendlar 6 mil till jobbet. Hans husse jobbar 10 minuter hemifrån så jag har svårt att tänka mig att han ska kliva upp kl 5 för att släppa iväg hunden till mig, vänta på oss för att sedan lägga sig igen ett tag...
Möjligen någon helg.Jag får se.
När vi hade jycken de sista åren (de var då jobbet flyttade till annan stad) så promenerade vi kl 5 på morgonen, sedan gick dagmatte med hundarna dagtid, därefter en kortare sväng med mig/husse på kvällen.

Du kan få låna en av mina om du vill ha lite skägg att gosa med
Tack för erbjudandet men 100 mil är liiite väl långt att åka för det.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 701
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 459
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Jag har en kompis som har hundproblem, jag tänkte fråga om någon har tips på hur dom ska lösa dom. Min kompis har en hanhund, vit...
Svar
14
· Visningar
14 688
Senast: kamomillo
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 240
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025