Skugga
Trådstartare
Jag har från flera håll fått rekommendationer om dessa sadlar på sista tiden, bla från equiterapeut, beridare och "vanligt" folk. Det man tycker är bra med sadlarna är uppbyggnaden i sitsen, som ska vara särskilt anpassad för kvinnlig anatomi, men framför allt möjligheten att justera sadeln på så många olika sätt (bomvidd och vinklar), och därmed kunna ha en sadel som passar hästen genom många faser.
Jag behöver en sadel till min unghäst och är väldigt lockad av tanken på en sadel som kan följa med under många år, istället för att behöva byta typ 2 gr år i takt med uppbyggnad av muskler.
Men funkar de verkligen så bra som jag har hört? Någon som har erfarenhet?
Det verkar inte finnas så många begagnade - är det för att det funkar, eller har det helt enkelt inte sålts så många?
Jag behöver en sadel till min unghäst och är väldigt lockad av tanken på en sadel som kan följa med under många år, istället för att behöva byta typ 2 gr år i takt med uppbyggnad av muskler.
Men funkar de verkligen så bra som jag har hört? Någon som har erfarenhet?
Det verkar inte finnas så många begagnade - är det för att det funkar, eller har det helt enkelt inte sålts så många?