linnsan

Trådstartare
ungefär hur ser erat schema ut per vecka?
skriv gärna också lite fakta om era hästar/ponnys och vad de får för mat..

jag har inga bestämmda dagar då jag gör ditt eller datt men jag försöker följa detta så mycket som möjligt..

1 ggn i veckan ut och gå minst 30 min
1-2 ggr i veckan hård träning i körning(mycket trav och en del galopp)
1 ggn i veckan skritt ev. lite trav med vagnen + klättra
1 ggn i veckan rida i skritt ca 30-60 min
1-2 ggr i veckan lite hårdare arbete som dressyr eller galopp träning ca 30-50 min
hoppar ca varannan vecka

lite fakta:
d-ponny valack ca 143 cm hög
4 år i april

betforens mått är när den ej är uppblöt.
foder:
morgon hö:3-4 kg, krafft groov 125:300 g, hel havre:200 g, betfor 100 g
middag hö:2 kg, krafft groov 125:200 g, havre:100 g, betfor:100 g
kväll hö:5 kg, krafft groov 125:200 g, havre:100 g, betfor:100 g

Sv: schema

Har ett sv halvblod, 5 år. Har tränats lite lugnare nu i höst/vinter då han gick rätt hårt förra sommaren, och så är han ju bara "bebis" än så länge...:p

En normal vecka kan se ut så här:

Mån: Uteritt
Tis: Vila
Ons: Tömkörning
Tor: Hoppträning för instruktör (hårdare pass)
Fre: Vila
Lör: Uteritt
Sön: Dressyr

Han äter 9-10kg hö, 1 kg Krafft Grov, 60gr mineraler, 1msk salt, ca 1 liter blöt betfor (vet ej vikt) + B-vitamin.

Sv: schema

Jag har fyra hästar, så jag tänkte bara skriva om en...:smirk: Har aldrig något riktigt schema, utan jag gör efter hur dagsformen känns. Är han seg tar vi det lite lugnare och är han på alerten så kräver jag lite mer helt enkelt.

Har en andalusier som är 11 år. Han går på lösdrift och får fri tillgång på hö. Sedan får han 1 dl betfor, 0,5 dl fibergi, 1 msk aloe vera, ca 1 msk salt samt morötter/banan/äpple.

Rider ca 5 dagar i veckan, har inget ridhus och volt än, men vi har långa fina otrafikerade vägar där det går att träna. Rider oftast minst 1 timmars pass. Ganska mycket trav och galopp. Klättrar och nu under vintern har det blivit mycket träning i djupsnö :) Sen övar vi mycket sidepass/skänkelvikningar/halter/rygga/osv. Sen blir det lite träningar och tävlingar nu på våren, rider western för övrigt...
Tömkör också och springer med honom.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 571
Senast: Blyger
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 887
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 283
Foder & Strö Dräktig i stallet!! Min häst står i ett stall med ett sto som är dräktig. På dagarna har de hö som jag lägger ut, ca 20-30 kilo att dela...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Andersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama