W

Warhammer

Hej! :)
Nu skulle jag vilja höra hur ni tränar era ponnier? (ni som tävlar)
Vad har ni med under en vecka?
Tex. en dressyr lektion, en hopplektion, en markarbete, en ute ritt
Eller har ni två dressyr lektioner i veckan? :crazy:
Kan ni berätta hur ni tränar era ponnier? :confused: Så jag får med allt som behövs för att ponnyn ska kunna tävla dom högre klasserna i hoppning. Så han har bra kondis och muskler mm.
Hur ofta tävlar ni?

Snälla kan ni berätta hur ni tränar dem?

Sv: Schema?

Jag hopptränar en gång i veckan och rider markarbete själv hemma ngn gång om jag inte har ngn träning kommande helg. har jag varit på ett tredagars meeting brukar jag inte träna hoppning veckan efter (om jag inte haft ngt stort problem på tävlingen) och inte heller tävla helgen efter.
koditionstränar gör jag genom galoppintervaller och längre långsammare sträckor på rundbana, rakbana och träningsbacke. dagen efter tävling brukar jag trava hästarna mestadels i låg form och givetvis låter jag veterinären "kolla upp dem" med jämna mellanrum så dem inte överansrängs, än så länge har det inte varit några problem alls!

Sv: Schema?

Vad har ni med under en vecka? uteritt, uteritt, uteritt. Hopplektion/markarbete för mamma ca en-två gånger i veckan. någon gång i månaden /varannan månad hopplektion för tränare.

Eller har ni två dressyr lektioner i veckan? tränar inte dressyr för tränare, möjligtvis för mamma någon gång ibland.

Kan ni berätta hur ni tränar era ponnier? Mycket konditionsträning ute, klättra i backar för att bygga upp bra muskler. Sen mycket studs (kvicka, snabba ben), mycket lydnad, tempoväxlingar.

Hur ofta tävlar ni? 2-3 gånger/månad har det väl blivit ungefär.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 211
Senast: Freazer
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka