Schampo mot allergi?

Zolimita

Trådstartare
Ska finnas sådant för både hund och katt.Läste om det tidigare i nån tråd på ryttarhälsa tror jag men nu har tråden försvunnit.Nån som vet?
 
Sv: Schampo mot allergi?

Det finns ett schampo som heter Epi-Soothe (tror det säljs hos vet.) som ska vara ett "lågallergent schampo", kanske är det det du menar? Jag vet dock flera hundar som har reagerat negativt och fått värre klåda efter badet...
 
Sv: Schampo mot allergi?

Ekholms prob-schampo använder jag till hund med mjäll/klåda/eksem.
Den tar inte bort allergin men den lindrar/tar bort symtomen.
 
Sv: Schampo mot allergi?

Mot allergi? borde man inte reda på varför hunden/katten har allergi och behandla det istället?
Använd ett schampoo som är milt... Går lika bra med schampoo för människor...
 
Sv: Schampo mot allergi?

Det är jag som är allergisk mot hund:( Minns ej om det är schampot goldentjejen skriver om:confused: Är iaf ett schampo man tvättar med som gör att det blir mindre mjäll i pälsen på hunden vilket gör att allergiker kan tåla hunden/katten lite bättre.
 
Sv: Schampo mot allergi?

Aha, jag missförstod dig, hoppas du hittar det.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 682
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 189
Senast: Vovve
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 081
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp