Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min hunds öron kom runt tio, elva veckor. De var på väg tidigare, men så fick hon ont i örat och ruskade, och ruskade och vips låg dom igen. Sen fick hon behandling, och då for de upp igen.
Det är olika från hund till hund, vissa får upp sina öron väldigt snabbt, medans det tar längre tid för andra. Kan även hända att örat/öronen lägger sig ner igen när de byter tänder.
Min puppy var snabb med att få upp sina öron, redan vid 8v så var dom 'uppe'.
Vid 12v stod dom helt perfekt upp, och har varit stadiga och fina sedan dess.
"kl"
Tack för svaren.
Det ska bli intressant att se om de här öronen reser på sig, det finns lite labbe med i bilden också. Men det ser man inte på valpen i dagsläget. Både mamma och pappa har stående öron.
Min schäfer valp var nästan 4 mån innan hennes öron blev stabila. visa dagar stog dom och nästa låg dom ner.
Men min andra schäfer som är vuxen nu när hon var valp stod hennes öron tills hon började ömsa tänderna vid 6-7 månader och då la de sig och ena örat har aldrig kommit upp igen men om hon ser nå skoj i skogen eller nåt så kan hon fälla upp båda öronen...
Men om man är orolig att öronen inte ska ställa sig så kan man ju alltid tejpa eller lima upp öronen för att hjälpa dom upp.... men man ska ju veta hur man gör innan man gör det på hunden...
Hästnyheter "Ägarna till de utsatta hästarna har gjort en polisanmälan om djurplågeri, och kvinnan – som inte har någon koppling till ridkubben – är...
Hästmänniskan Jag håller med. Det är faktiskt ganska absurda priser nu. Som ett 20-årigt connemarasto som bör vara skogsmulle med ett pass på banan då...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.