Schaette: Är det någon som har erfarenhet av dessa produkter?

C

caroline_h

Har blivit rekommenderad av min ostiopat (som även är hästostiopat) att köpa produkter från denna serie för att hästen ska börja bli bra i magen (se även mitt tidigare inlägg "Hjälp...foderutslag"). Han är återförsäljare av dessa produkter och jag litar på honom när det gäller mig och min egen kropp :smirk: men nu vill jag bara höra ifall det är någon som har erfarenhet av dessa produkter. Jag köpte en av produkterna som skulle vara den optimala lösningen på pollens magproblem (kommer dock inte ihåg vad det hette...ska kolla upp det till imorgon ifall det är någon som är intresserad). Den produkt som jag köpte skulle vara bra vid foderbyte och ifall hästen var dålig i magen, vilket enligt produktens beskrivning passar jättebra för pollen eftersom hon har fått foderutslag som har kraftigt förvärrats i och med ett foderbyte och hon har även varit dålig i magen sen hö-bytet (dock har magen blivit bättre de senaste dagarna). Men men idag var första doseringsdag så vi får väl se om det blir bättre.

Om ni har egna erfarenheter, dela gärna med er till mig! Bra som dåliga erfarenheter såklart ;) .

Hälsningar, Carro
 
Sv: Schaette: Är det någon som har erfarenhet av dessa produkter?

:confused: vad var det för produkt :confused:
 
Sv: Schaette: Är det någon som har erfarenhet av dessa produkter?

Hej!

När jag bodde i Tyskland använde vi ofta deras produkter och jag tycker generellt att de är bra. Jag har problem med magen på min 3 åring och köpte deras Durchfallpulver N när jag var på Equitana. Tyvärr är deras produkter svåra att hitta i Sverige - än så länge.
Jag köpte även deras Colosan vilket jag ej prövat ännu.

Resultatet beror lite på problemet. Deras Durchfallspulver ( fritt översatt - diareépulver) är baserat på kol, som koltabletter till oss. Min häst svarade inte speciellt bra på det. Men det fungerade bättre på honom med Krafft´s MagTarm. Allt beror på vad roten till problemet är.

Jag har deras stora tyska katalog, om du vill veta något mer. Vilket preparat köpte du?

Mvh / Fia
 
Sv: Schaette: Är det någon som har erfarenhet av dessa produkter?

Tack för svaret, jag köpte "Colosan" som jag gav polleen i ca 10 dagar...man ger 15 ml som man sprutar i munnen. Hon är nu bättre i magen (dvs inte lös) men foderutslagen är fortfarande kvar, jag vet inte om hon blev bättre tack vare Colosan eller om det var att hennes mage kom i balans efter ett tag med det nya fodret (men men det komemr jag ju aldrig att få veta, dock tror jag inte att det skadade att ge henne Colosan).
Jag tycker att det är lite jobbigt det här med pollens foder och dessa utslag, svårt att veta hur man ska gå tillväga. Dom måste ju få mat men jag tror inte att det är så bra med dessa utslag, det tyder ju på att hennes kropp inte mår helt hundra. Nu har ägaren slutat med havren då havre tydligen kan ha varierande proteininnehåll beronde på när man köper mm. Men men vi får väl se om hon börjar må bättre snart.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 016
Senast: Icfafn
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 132
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 799
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 331
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp