Scannerproblem!

snurpe

Trådstartare
Jag och min dator/scanner på arbetet har inlett en konflikt ;) Jag har haft folk här från IT-avdelning och Profdoc som är det program vi arbetar i men ingen har funnit lösningen.

FÖLJANDE HAR INTRÄFFAT:

Jag skulle scanna in 5 sidor i ett dokument. Tidigare scanningar har fungerat problemfritt, men nu börjar problemen. Jag väljer att visa de scannade dokumenten och på samtliga fem sidor ser texten komprimerad ut på sidans översta centimeter.

Jag raderar då dokumentet och börjar scanna på nytt. Nu scannar den som den ska och lägger in dokumentet där den ska, men när jag ska visa de scannade dokumenten visas endast texten "Stream read error". Gamla inscannade dokument går att visa, men på samtliga nyinscannade dyker detta felmeddelande upp.

Har ni några tankar om vad det kan bero på? Scannern fungerar bra vid en annan dator. Men här kommer samma felmeddelande upp vare sig jag eller en kollega loggar in.

Som sagt, några tankar? Vi står frågande :confused:

/snurpe
 
Om både IT-avdelning och scannertillverkare varit inblandade så antar jag att de provat alla standardlösningar, som att installera om drivrutiner och så där. Då finns det nog inte så mycket annat du kan göra.

Det enklaste är nog att ge upp, och använda en annan dator till inscanningen. :smirk:
 
Det vore ju spännande att se vad det är för något :smirk: Det pratas om att kanske byta dator med rummet bredvid för att formatera om min. Men det finns alltså ingen som kan känna till vad det är för fel? :confused:

/snurpe
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 205
IT & mobiler Jag har en HP Deskjet 950C, från år 2000 tror jag. Den fungerade från början bra. Har den installerad på en dator med XP. Vanligtvis...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: AnetteJT
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp