Scandinavium, ser man någonting?

HannaZ

Trådstartare
Ska till Scandinavium lör+sönd. Köpte biljetterna för länge sedan men det blev inga superplatser, strykande åtgång.

På lördag dag ska vi sitta på rad 29, sektion S.
Bättre på lördag kväll, rad 20, sektion C, och söndag kväll rad 15 sektion C.

Det jag undrar är om man överhuvudtaget kommer att se nåt av dressyrekipagen från rad 29.... Har dom storbildsskärm i arenan?

Ni som varit där förr. Om man ska parkera, hur tidigt bör man vara på plats. Ska köra upp från Skåne och är inte så intresserade av lör fm annat än för WC-finalen men vill ändå vara på plats i tid och gå på mässan om inte annat.
 
Sv: Scandinavium, ser man någonting?

Jag skulle säga att man ser helt okej ändå. Men rad 30 och uppåt så börjar detaljist ganska dåligt, men visst ser man. Ja, det finns storbildsskärm men nu när jag tänker på det så vet jag faktiskt inte om de visar bild på den, tror endast resultat men jag tror ni kommer se utan problem.

Ju senare du kommer ju mindre platser finns det att tillgå och att leta plats kan ta lång tid trots att det finns flera parkeringar. Lättast är alltid att vara där relativt tidigt, att komma mitt på dagen kan innebära att ni får leta plats rätt länge. Jag skulle säga att om du planerar att komma mitt på dagen så skulle jag i alla fall räkna med att komma 1,5 timmar innan den klass du vill se. För att parkera (hitta plats) och ta sig in bland att folk kan ta sin lilla tid ;)
 
Sv: Scandinavium, ser man någonting?

Tack! Fick ju bli som d blev m biljetterna. Hade skrivit upp biljettsläppet men missade d ändå med nån dag. Fast viktigast att va på plats :-) Tänkte köra upp o va på plats o parkera vid 09 senast, då kanske d finns hopp om att få i parkeringshuset i närheten ändå?
 
Sv: Scandinavium, ser man någonting?

Ja de tror jag nog. De finns flera ställen att parkera på i närheten, störst är ju focus-huset och det är bäst beläget. Tror de skall gått få plats där, de brukar gå. Infalla fall på de högre våningsplanen/taket. Annars finns stor parkering/parkeringshus vid Liseberg bara en liten bit bort :)
 
Sv: Scandinavium, ser man någonting?

Det finns storbildsskärm. Minns inte om de visar dressyren på den, men har för mig att hoppningen brukar visas (?). Sedan visas resultaten i mellan, men jag tror att de visar själva rundorna.

Jag har suttit från typ längst upp till raden ovanför de gröna stolarna :D Var plats har sin charm. Idag blir första året på länge som jag inte går ...
 
Sv: Scandinavium, ser man någonting?

För mig är det första gången någonsin. Har varit i Scandinavium 2 gånger innan men det var längde sen.

Vi får gå upp tidigt på morgonen. Låter ändå som att det finns hopp om att kunna parkera.
 
Sv: Scandinavium, ser man någonting?

Ni som varit där förr. Om man ska parkera, hur tidigt bör man vara på plats. Ska köra upp från Skåne och är inte så intresserade av lör fm annat än för WC-finalen men vill ändå vara på plats i tid och gå på mässan om inte annat.

Att hitta en parkeringsplats i närheten efter morgonen är ganska omöjligt. Heden kan det finnas plats på, inte särskilt långt att gå. Tyvärr så är det otroligt svårt att få parkeringsplats under dom dagarna. Parkeringshusen brukar vara fulla allihop, i värre fall så är det bara att ställa sig en bit bort och ta spårvagnen till scandinavium även om det är lite trist att behöva göra.

Sen skulle jag tipsa om att ta med en kikare när det är så högt upp, har jag gjort ett par gånger. Men man vänjer sig också och man ser okej, man får en helthetsbild av ekipagen men detaljmässigt så ser man inte mycket.
 
Sv: Scandinavium, ser man någonting?

Tack! Vi har bestämt att köra upp på fredagen redan och ta en extra natt på hotell bara för att vara på plats i tid och inte vara helt slutkörda på lördag kväll. Lite tråkigt att däcka kl 22 för att man fick gå upp kl 5 på morgonen.

bra med tipset om kikaren, ska genast packa ner en.
 
Sv: Scandinavium, ser man någonting?

Kan rapportera att man ser alldeles utmärkt på rad 29, sittandes på långsidan. Visst lite bättre detaljer när vi kom ner på rad 20 och 15 men det är en riktigt bra arena siktmässigt. Vill man ha bra översikt över hela banan så ska man nog inte sitta längre ner än rad 10 ungefär. Bra att veta till nästa år för jag kommer definitivt att åka igen, även om det var lite speciellt i år med inte bara en utan två WC-finaler. Och 2016 verkar det som att det kan bli hoppfinal igen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp