Scalpers/ballboots?

Lokkur

Trådstartare
Hej!
Vet någon var man kan köpa ballboots/scalpers i storlek medium? hittar bara ställen som har en storlek och då är de Small.

tack för svar:)

Sv: Scalpers/ballboots?

Jag snor din tråd lite=)
Jag har börjat med att kollat lite på boots till min dam men de kostar ju 900 spänn:crazy:
Nu har ajg hittat ett par vanliga boots klockboots kan de heta..
Dom har en vikt på 240 gram..
Funkar dom lika bra som riktiga viktboots??

Tänkte för dessa kostade bara 149 kronor:D

Jag snor din tråd lite=)
Jag har börjat med att kollat lite på boots till min dam men de kostar ju 900 spänn:crazy:

Nej det tror jag inte!!!Vet ej varför men antar du menar typ G-boots (för 900)och "vanliga"...Då bör det inte vara samma funktion!!!Dom sitter ju olika på hoven...

Jajja säkert nån annan som har ett myyycket bättre svar!

Ja g-boots menade jag för 900=)

Ja någe skillnad lär det ju göra men frågan är om klockorna som väger 240 g kan hjälpa passtakt om amn har de på framtassarna likasom g-botsen kan?

Tänkte om man kunde komam lite billigare undan men sån tur ska man väl inte ha ha ha

Jag tro det har med hovens lyft vinkel och göra!!!

Jag rider med vanliga boots klockorna på min passtaktiga så funkar gör det.

G bootsen har plånkan inte råd med just nu så då får klockorna duga!!!

Top Reiters Magicboots är lite billigare. De är riktigt bra, tycker jag.

Finns även en del ballboots i läder. Tycker dock de flesta jag testat är knöliga och sitter dåligt. Dessutom kan de suga upp vatten från en fuktig bana och öka i vikt.

Jag snor din tråd lite=)

Tror att 240 gram kan bli för tung för henne, när hon är ovan att ha så mycket vikt på hovarna. Ett tips är att köpa ett par trav boots (klockor) Fyndade ett par sånna 150g för 30 kr.

Top Reiters Magicboots är lite billigare. De är riktigt bra, tycker jag.

Finns även en del ballboots i läder. Tycker dock de flesta jag testat är knöliga och sitter dåligt. Dessutom kan de suga upp vatten från en fuktig bana och öka i vikt.

Aha okej:).
ja de är ju de med läder=/ Man kan ju inte ha de om de är blött ute på tävling, fast de beror ju på vad dom väger när dom blivit blöta? vet du det?
Jag har beställt ett par i gummi, men som sagt jag såg redan när jag tog ut som att dom kommer bli för små=/

Ja jag fick låna ett par g-boots som vägde 280 gram och jädrans vad hon lyfte och töltade på då!

Men jag red bara 5 minuter med dom typ!

aha travboots det var ju billigt=) G-boots får bli när plånkan har mindre hål:D

Se upp med klockboots. Min häst fick skav av dem och nu använder jag bara g-boots.

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
282
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Hundhälsa Min ena lilla behöver snart klippas igen och kommer då frysa. Hon har sedan ett tid ratat de stickade tröjorna och en annan i något...
Svar
11
· Visningar
666
Senast: Amha
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka