Sätta muskler i rumpan?

Sv: Sätta muskler i rumpan?

Skritta, skritta, skritta.... Långturer ett par gånger i veckan ger vilken häst som helst ardenner-rumpa! :love:

När man ändå är ute kan man passa på att klättra också.

Samlande arbete ger också så småningom en fin rumpa.

Saigon skrev:
Skritta, skritta, skritta.... Långturer ett par gånger i veckan ger vilken häst som helst ardenner-rumpa! :love:

När man ändå är ute kan man passa på att klättra också.

Samlande arbete ger också så småningom en fin rumpa.
Jag har inte märkt att skritt gett sånt :D. Tyvärr.

Jasså? Hur långt/länge har du skrittat då? Är foderstaten rätt sammansatt så att den kan sätta muskler öht? Alla hästar jag haft har fått rumpor med linje i när man skrittar långturer ett par gånger i veckan! Det har gällt både såväl halvbloden som ponnierna.... Men det gäller ju som sagt att man har en foderstat som gör att de har ngt att muskla sig av. På svåra fall kan man ju ge ngt tillskott om de ändå har svårt för att muskla sig.

Se till att din häst får ordentligt med proteiner. Du kan träna hur mycket du vill, hästen sätter inga muskler om den inte får proteiner att bygga muskler med. Fri till gång på ett BRA grovfoder är billigast och bäst för hästen. Då slipper du lägga ut pengar på dyrt kraftfoder.
Hälsningar Ragnhild

Liknande trådar

Hundhälsa Vår labbe stinker i rumpan. Har läst om analsäckar men han visar inga såna syntom. Han varken slickar sig eller åker kana på rumpan...
Svar
13
· Visningar
1 011
Senast: Sannnu
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: Lejd
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama