Sätta in kamin ?

Charlotte1975

Trådstartare
Funderar på att sätta in en kamin i öppna spisen för at inte bara "elda för kråkorna" Någon som vet vad kostnaden är för själva installationen och hur de går till ?

Sv: Sätta in kamin ?

Någon kostand kan jag inte ge dig för min var "gratis" och betalades av min hyresvärd :laugh::bow:
Vår står på eldfasta stenar, typ nån tegelsten, sen går det ett rör ut på baksidan och skorstenen upp går på utsidan av huset.
Denna satten in på en dag.

Typ en sån här har vi:
http://fireplacesofamerica.com.sitepreview.mysuperpageshosting.com/ESW/Images/wood_stove_5.jpg

Vi fick sen insatt för bara ca 2 veckor sedan men jag är jättenöjd. Kan ta fram ett foto på vår och lägga upp ikväll.

Precis som du sa så har vi vår för att värma upp även om mys-faktorn på att elda också är hög.
Vi eldar var dag och det blir VARMT!
Den värmer upp vardagsrummet, där den står, på bara en liten stud efter att du fått riktig fjutt på brasan och eldar vi i flera timmar så värmer den även upp i hallen o köket så fort vi öppnar dörren från vardagsrummet.
T.o.m nu i November så klarar vi oss med att bara ha elementen igång i sovrummen, resten av huset värmes upp av eldandet. :banana:

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 985
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka