Sätta ihop marsvin...

M

moonlightgarden

Såg ett så himla sött marsvin häromdagen så att det var inte sant åt det.
och nu undrar jag hur bra går det att sätta ihop två marsvins honor som är födda i slutet av juli och början av mars, med någon som är född i början av januari. hur skulle det antas att det går?

Brukar inte vara några problem, låt dom träffas utanför buren första gången tex.på golvet. Städa ur buren så det inte finns allt för mycket lukter kvar av dom andra, och släpp in den nya först. Det brukar sällan vara något problem att släppa ihop marsvinhonor.

Det borde gå bra.
Hade en hona som var 4 månader när jag köpte en kompis till henne (också det en hona). Det har gått jättebra, först fick de träffas på golvet i ett "nytt" rum, så det var en neutral plats för båda. Mina tjejer har blivit som syskon, ibland tjafsar de med varandra och nyps (men inte ofta), men oftast är de som bästisar och springer och leker på golvet!

okej, så att det är en någorlunda ålderskilnad emellan dom spelar alltså ingen roll?

okej, så det spellar ingen som helst roll att dom reddan är två stycken och redan har bildat sig ett litet "lag"

"Sätta ihop" marsvin.. Är det en byggsats eller..? =) Nej, förlåt.. Dålig humor..

ja det heter så vet du, om man ska ha två marsvin ihop i samma bur och dom inte har träffat varandra förut så heter det att sätta ihop marsvin

okej, vad bra, alltså e det en extremt liten chans på att det inte funkar.
sött bild du hade :)

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 474
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar