Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag funderar på att börja rida mitt sto så smått i paddocken och ha fölet vid sidan om. Är det någon son gjort detta och brukar det vara något problem?
Jag red förra året ett sto som hade föl vid sidan. Det gick inte att ha honom på ridbanan när man red, då han klättrade på stoet.
Han fick gå i hagen brevid ridbanan.
Det beror nog mycket på hur fölet är. Jag har börjat sätta igång mitt sto och både rider och tömkör henne i hagen med fölet närvarande. Funkar superbra Fölet drar ibland några repor runt oss men går mest runt och nappar lite strån här och var och Mammahäst är fokuserad på sin uppgift och jobbar på bra. Fölet är idag precis 2 månader och jag har ridit stoet i två veckor nu.
Jag misstänker att fölis kommer att bli uppspelt och börja rejsa runt. Kanske bäst att sambon håller fölis den första gången. Tömmar vågar jag nog inte ha för jag är rädd att fölis trasslar in sig.
Jag har gjort det med alla mina fyra och ingen har klättrat. Jag tänker mig att mycket beror på hur stoet fungerar. Mitt sto var 16 år när hon fick sitt första föl och van ridhäst.
Jag red i hagen med fölis sidan om. Fölis var busig och drog rundor men jag tyckte ändå att det funkade ganska bra. Med stoet var det inga problem men man fick parera för att inte krocka med fölis eller bli sparkad när hon rejsade runt..... Vill man så går det (på ett el annat sätt...)
Hästnyheter En annan ÖD där hon tävlat helgen innan ringde upp tävlingsplatsens ÖD och talade om att hon överskridit antal starter tolkade jag det som.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.