sätta igång dräktig häst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mosig

jag kommer ev. få hem ett ponnysto som har stått i ca 1.5år.
ägaren vill gärna att hon ska bli riden men det har inte funnits tid där hon har stått förut.
hon ska föla i slutet av maj och jag vet inte om det är riktigt lönt att sätta igång henne eller om jag bar ska fortsätta låta henne stå?
det handlar på inget sätt om att hon ska arbeta så att säga utan hon ska gå vääääldigt lugn promenadridning, skritta mysiga rundor i skogen och möjligen ha min treåriga dotter på ryggen ibland.
hästen blir tretton i år om det spelar någon roll och har tidigare varit tävlad en del.

hur skulle ni gjort i detta läget? är det liksom schysst mot hästen att begära att den ska börja röra på sig nu när den dessutom har en bebis i magen?

Sv: sätta igång dräktig häst?

I stället för 3.648 OLIKA trådar som heter...

"Igångsättning av..."

Kan vi väl försöka samla frågorna i denna tråd, som finns nålad överst i forumet.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=941577

Använd gärna bukefalos fina "sökfunktion". Vi har haft långa "igångsättningstrådar" med massor av fina tips tidigare.

Tack

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Nevermind
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Sirap
·
Ridning Hej! Min häst vrickade sig för ca 1 vecka sedan. Vi har varit in till vet och ultraljudat benet ok det visade ingenting utan hon sa att...
Svar
0
· Visningar
489
Träning Just det förväntar jag mig inget svar på, men kanske någon som varit med om något liknande?! Har ett treårig nordsvenskt brukssto, hon...
2
Svar
35
· Visningar
6 196
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar