S
smultronglass
Nu ska jag börja sätta igång hästen efter att den har fått vila efter skada + sommarvila.
Hur ska ja lättast börja och hur fort törs jag gå fram?
Hästen är ca 5 år nu och har varit halt efter en brodd spark bak bredvid senan. Senan blev ej skadad bara svullen.
Han är helt frisk nu, bara en skorpa kvar.
Jag ska eg. träna för en tjej nästa helg, men de känns som att de där förtidigt? Kan han ta skada av de?
Jag tänkte då han har stått nu ca 1 månad och hinner bara sättas igång 1 vecka.
Jag tycker de låter lite väl tidigt eftersom jag förmodligen bara hinner sätta igång honom i skritt och lite trav eller?
Och lektionen kommer att vara ca 1 tim med s,t,g.
Sen nästa "problem" vill ju inte sätta mig upp på honom efter att han har stått i hage 1 månad utan någon spec. motion bara ngon promenad.
Är tömmköra ett bra altenativ att skritta på?
Lite hjälp här tack!
Hur ska ja lättast börja och hur fort törs jag gå fram?
Hästen är ca 5 år nu och har varit halt efter en brodd spark bak bredvid senan. Senan blev ej skadad bara svullen.
Han är helt frisk nu, bara en skorpa kvar.
Jag ska eg. träna för en tjej nästa helg, men de känns som att de där förtidigt? Kan han ta skada av de?
Jag tänkte då han har stått nu ca 1 månad och hinner bara sättas igång 1 vecka.
Jag tycker de låter lite väl tidigt eftersom jag förmodligen bara hinner sätta igång honom i skritt och lite trav eller?
Och lektionen kommer att vara ca 1 tim med s,t,g.
Sen nästa "problem" vill ju inte sätta mig upp på honom efter att han har stått i hage 1 månad utan någon spec. motion bara ngon promenad.
Är tömmköra ett bra altenativ att skritta på?
Lite hjälp här tack!