sätta i gång häst äfter ryggont

L

leva11

Våran valack har ju haft ont i ryggen en längre tid och då tappat nästan alla muskler baken har inga muskler hänger som den ser ej bra ut,och inga ryggmuskler
Frågan är nu hur jag ska göra när jag ska sätta i gång han, Dottern har tömmkört han i två veckor och i förgår va hon ut och skrittade i 15minuter och i går va vi ut och skrittade 30minuter.

Nu undrar jag är det någon som kan hjälpa mig med tips hur vi ska sätta i gång han för och få till baka musklerna vill ju inte köra för hårt med lill killen;)

Sv: sätta i gång häst äfter ryggont

Om han varken har rygg- eller rumpmuskler kvar bör du nog börja med att se över foderstaten så att han får i sig tillräckligt med proteiner för att både återskapa de muskler han tappat och dessutom bygga mer muskler. Först när han återfått tillräcklig muskelvolym ska du börja träna honom.

Sv: sätta i gång häst äfter ryggont

Om han varken har rygg- eller rumpmuskler kvar bör du nog börja med att se över foderstaten så att han får i sig tillräckligt med proteiner för att både återskapa de muskler han tappat och dessutom bygga mer muskler. Först när han återfått tillräcklig muskelvolym ska du börja träna honom.

Hej han får 2kilo krafft och fri tillgång med hö ute i hagen och 5 kilo hö inne på natten och det är bra hö,

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 687
Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
9 563
Senast: Bregen
·
Hästvård Jag hade behövt lite idéer så jag vet vad jag ska föreslå när jag åker på återbesök igen nästa vecka. Har en häst som voltade i hagen...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Centaur
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 592
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka