Sätta föl.

Adelente

Trådstartare
Hejsan!

Jag har ett helt underbart varmblod som jag vill sätta föl på i framtiden. Mitt sto är född 2002 och är ca 165 i manken. Hon har underbart pskyke (stavas ? ) och är super ! Tror hon skulle blivit en bra mamma. , vilken ras eller så skulle vara bra att betäcka henne med för att få fram en bra ridhäst ? Jag skulle inte vilja att fölet blivit så stort, skulle man då föla me en mindre hingst ?

Sv: Sätta föl.

Är det en varmblodig travare? Så skulle jag ta en varmblodig travare för att avla travhäst. Ridhästar behöver men inte avla fram när det gäller travare, det finns massor av dem iaf.
(är det den häst du har på bild)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 074
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 086
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka