Satans hund

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare Mirela
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 287
M

Mirela

fy för att droppa denna hund i öronen. Så fort matte går fram till kylskåpet så ska han med. När han sedan ser att matte tar fram lilla flaskan och skakar den så sticker han snabbt som attan med svansen mellan benen.

När jag hittat hunden under bordet och fått fram honom utbryter enligt följande tre dagars rutiner:

På tre sekunder förvandlas min vanligtvis pigga och viga hund till att bli stelopererad i varenda muskel och drabbas av plötslig dövhet. efter att ha fått hunden att ligga ner (läs: Vält hunden) så ligger han still i exakt en tredjedels sekund. Han exploderar upp och samma procedur följer ett par gånger i rad. när jag hämtat honom under soffan ett par gånger och även under sängen på över våningen och han insett att inte detta funkar så knockar han mig helt enkelt (antagligen i hopp om att matte ska svimma och få minnesförlust, så han slipper dropparna) När han sedan är kopplad (husse lyckas ALLTID lägga bort det på dom mest oväntade ställena när man ska ha det :grin:) och hunden är droppad så protesterade han med att gå ut, kissa på katten och lägga en ordentlig spya på golvet när han kom in (Antagligen defekten av den döda fågeln han försökte äta upp innan jag fick tag på den)

Någon med effektiva tips på hur jag kan underlätta denna procedur och förkorta tiden på den från en halvtimme till tre minuter?

tacksam för ALL hjälp.

Sv: Satans hund

Med en tidigare "öronhund" så har jag lärt mig att det är bara att trycka ner i golvet, utveckla bläckfiskarmar och hålla fast den slingrande ålen... När man har fått i dropparna så har jag hållt fast en stund till, kliat, gett lite godis och kanske avsluta med lite lek.

Jag brukade ställa fram flaskan på ett stategiskt ställe, göra något annat en stund och sedan haffa hunden... :angel::D

Man blir snabbare på att hålla fast och droppa i vartefter man håller på. :idea:

Hjälper det inte om ni är två?
Så att ni kan hjälpas åt att hålla hund och droppa i öronen.

Jag tror min hund gillar att bli fixad i öronen, kanske är lite skönt när man masserar in örondropparna?
Hon lägger sig iallafall självmant snällt och stilla på badrumsgolvet när det är dags.

Ha inte öronmedlet i kylen..
Testa på dig själv att droppa i iskallt i öronen.
Förstår din vovve.

Även om det inte framgick i texten så är det en självklarthet som inte behöver nämnas att man värmer dom innan? jag tycker det iaf. Inte i micron då utan för hand (för att förtydliga ännu fler självklarheter om någon inte skulle förstå).

en hund som gillade öronfix skulle vara underbart just nu. Vi har inte testat att vara två då min sambo aldrig är hemma utan jobbar, mm. Tyvärr. sen bor vi så långt ut på landet att ingen skulle vilja åka hit för att hjälpa mig droppa öron direkt :grin:

Haha, om jag hade orkat hålla fast honom ordentligt bara, han är stark som en oxe när det gäller att droppa öron, och han har lärt sig hur han ska smita undan, han skulle sätta elit i ett åla-kravla-krypa ut ur köket race :devil:

jag har förhoppningen varje morgon och kväll att NU! Nu han han nog fattat att det inte är någon ide och ligger still och jag kommer nog fortsätta hoppas. dock förjäves just nu :p

Stäng in dig i badrummet med hunden, då kommer han inte så långt även om du inte lyckas hålla fast.
Försök lägga honom i ett hörn eller nåt sånt.

När min tös bråkade vid kloklippning fick jag nog en dag och lade mig helt enkelt på henne. Sen dess ligger hon still ;)

haha! vilken rolig bild jag ser framför mig nu :p

jag knökar in mig och min schäfer på nästan 50 kg i vårat minibadrum där man knappt kan backa in och ut i och lägger mina hela 45 kg på honom och försöker droppa honom :D Det skulle sluta med att jag ligger på golvet med en förnöjd hund sittandes på mig medan han glatt tuggade på dusch slangen som är favoriten när man badar och husse får ringa ambulans för jag har dött av andnöd

haha! vilken rolig bild jag ser framför mig nu :p

jag knökar in mig och min schäfer på nästan 50 kg i vårat minibadrum där man knappt kan backa in och ut i och lägger mina hela 45 kg på honom och försöker droppa honom :D Det skulle sluta med att jag ligger på golvet med en förnöjd hund sittandes på mig medan han glatt tuggade på dusch slangen som är favoriten när man badar och husse får ringa ambulans för jag har dött av andnöd

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Kunde inte låta bli att tycka synd om katten som fick sig en dusch av hunden i ren protest.

:rofl::rofl:

Sambons hund älskar att bli droppad i öronen så jag har tyvärr inga tips :D
Min har jag aldrig testat på, men hon anpassar sig efter så gott som allt, så jag har svårt att tänka mig problem där.

Jag LOVAR att hunden är en ren dröm att droppa mot var det var att duscha katten. fy fan va mina armar ser ut :p

Och idag gick det faktiskt bättre, jag lurade hit mamma så hon fick hjälpa mig och med ren råstyrka så höll han sig liggandes på golvet iaf när jag droppade (om än sprattlande och ålande) :D

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 538
Senast: Sel
·
Övr. Hund igår för nio år sedan så smet jag ut i diskrummet på mcdonalds i backaplan och struntade i att chefen gnällde över att man inte fick ha...
Svar
7
· Visningar
1 549
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025