"Sårskorpor" i hovskägget

R

Rebelette_Isa

Den lilla tösen som jag rider har nått sår liknande under hovskägget. Ganska tjockt "lager" med det. Tror inte det att det är mugg eftersom hon har det på båda bakbenen. Det börjar alldeles vid kotan och klättrar upp 10-15 cm. Hon gillar heller inte att man pillar på/bort det. Hon blir lite kickig då.
Funderar bara på om man ska göra något åt detta :)

/Rebban

Sv: "Sårskorpor" i hovskägget

Låter som om det skulle kunna vara fotskabb. Sök här på forumet eller googla så kan du läsa om symptom och behandling!

Sv: "Sårskorpor" i hovskägget

Okej, :/ jag sökte lite här på forummet om fotskabb och mugg. Får väl testa att tvätta av det och smörja in det med nån kräm om hon låter mig :) Annars har vi fått nått att öva på ;)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Utrustning Jag letar efter bett till min häst, som jag haft svårt att över huvud taget hitta något han trivs med. Jag har just nu ett 10 mm tjockt...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: caballus
·
Hästvård Jag har precis börjat fundera på om min nya hästs envisa mugg kanske inte alls är mugg, utan fotosensibilitet..? Hon har gula, variga...
Svar
10
· Visningar
1 974
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka