Ahi

Trådstartare
Min häst som går på bete har troligen sparakt sig själv på bakbenet. Ett litet sår som sitter ganska högt upp på skenan. Jag har tvättat såret och lagt på kompress och vetflex bandage som skydd mot flugor. Hon är även svullen ovanför såret. Hon haltar inte i skritt men markerar i trav. Tänkte plocka in henne i natt så hon får vila benet, är det något mer jag ska göra? Borde jag tillkalla vet? Jag tycker inte det ser så farligt ut, det är svullanden som oroar mig lite. Tacksam för råd
 
Senast ändrad:
Sv: Sårskada

Tänk bara på att när du lindar så lindar du ner över hela senan så det inte blir ojämt tryck o att bandaget kan skada senor då.

Svullnader brukar röra sig nedåt o minska innom ett par dagar så det är nog inget att oroa sig för!
 
Sv: Sårskada

Tack för svaret :) jag ringde vet. igår morse så hon kom och kollade och pållen hade lymfangit så nu har hon fått medicin så hon blir bra.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 158
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst fick en litet sår på mitten av bakbenet i måndags och har sedan i tisdags varit svullen från såret och ner till kotan. Hästen...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Jennnnka
·
Hästvård I maj skadade sig min häst. Hon fick ett rejält sår precis ovanför hoven som går nästan runt hela benet. Såret gick in till skelettet...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: Lis88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp