Sära sto & föl

Royal_724

Trådstartare
Har idag särat mina 2 ston med föl... fölen är 1,5 år.

Egentligen skulle dem särats på innan sommaren och gått med min kompis hästar. Men tyvärr hände det lite tråkigheter inom hennes familj så jag fick ha kvar hästarna här hemma.

Hur länge har ni haft sto & föl särade innan ni sätter ihop dem igen?

Sv: Sära sto & föl

Det har varit helt och hållet upp till hästarna d v s väldigt individuellt. Vissa ston "släpper" banden på någon vecka och gå ihop med avkomman utan att den diar, när andra kan börja producera mjölk igen efter månader isär.

Okej.... dem särades rätt tidigt under nätterna och dem diar inte jättemycket...men dem diar ändå några gånger under dagen!
Hade tänkt prova ha dem isär 3 månader. Så får hoppas det funkar!

Äh, ändrade mig. Vill inte leka språkpolis, även om det rycker i fingararna...

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 834
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 872
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 740

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka