Lucys

Trådstartare
Hej!
Min häst fick som ett sår för ca en vecka sen. Själva såret är läkt och det har blivit en skorpa men hon har bitit av sig håret framför/runt såret så nu är det ett ganska stort parti som är hårlöst. Lite mer än vad som visas på bilden. Är det någon som har någon ide på vad detta kan bero på?

Bifogade filer

• 20230417_164002.webp
    20230417_164002.webp
    170,6 KB · Visningar: 104
Var sitter såret? Eftersom hon har gnagt bort päls skulle det kunna vara något som kliar, exempelvis löss, fotskabb, ringorm. Särskilt löss brukar vara aktiva såhär i pälsfällningstider.

Hej!
Min häst fick som ett sår för ca en vecka sen. Själva såret är läkt och det har blivit en skorpa men hon har bitit av sig håret framför/runt såret så nu är det ett ganska stort parti som är hårlöst. Lite mer än vad som visas på bilden. Är det någon som har någon ide på vad detta kan bero på?
Såret kliar när det det läker, och sitter det på ett ställe man kan komma åt att klia gör man det, gäller både människor och djur.

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Fazeem
·
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama