M
Morningstar
Igår när jag tog in mitt varmblod såg jag att han blödde strax över vänster knä, bak
Såg idag på¨täcket att spännet vid bakbenen gått sönder, alltså själva metallspännet, gått av på mitten, måste blivit när han rullat sig eller något...och den blev då givetvis vass..och gick rakt in i muskeln (tror jag). han har ett 2cm långt skärsår och ett litet "hål" in mot muskeln.
Såg inte så illa ut igår, blev lite svullen men såg bättre ut idag på dagen.
Jag tvättar noga och smörjer men idag tog jag ut honom i -8 grader....
när jag hämtade honom (han stod i en mindre hage som är helt plan) så var han SÅÅ stel i bakbenet...
ska kontakta vet i morgon för att se om han behöver infl-medecin åh så.
Men min fråga lyder...hur ska jag göra? ska han stå INNE eller kan han gå UT? han verkar ju bli stel av kylan..åh grymt svullen .
ska jag försöka linda för att hålla värmen över benet???
hjälp fort!!!
Såg idag på¨täcket att spännet vid bakbenen gått sönder, alltså själva metallspännet, gått av på mitten, måste blivit när han rullat sig eller något...och den blev då givetvis vass..och gick rakt in i muskeln (tror jag). han har ett 2cm långt skärsår och ett litet "hål" in mot muskeln.
Såg inte så illa ut igår, blev lite svullen men såg bättre ut idag på dagen.
Jag tvättar noga och smörjer men idag tog jag ut honom i -8 grader....
när jag hämtade honom (han stod i en mindre hage som är helt plan) så var han SÅÅ stel i bakbenet...
ska kontakta vet i morgon för att se om han behöver infl-medecin åh så.
Men min fråga lyder...hur ska jag göra? ska han stå INNE eller kan han gå UT? han verkar ju bli stel av kylan..åh grymt svullen .
ska jag försöka linda för att hålla värmen över benet???
hjälp fort!!!