Sår i läppen/munnen

Amk

Trådstartare
Såg idag att min unghäst på 1,5 har som en grop i ena läppen, precis vid mungipan. Antar att hon bitit sig själv eller fastnat i något, det är ett hål på ca 1 cm i omkrets. Det ser "fint" och torrt ut.

Någon som har erfarenhet av liknande sår? Brukar de läka fort, behöver man kontakta veterinär, eller är det bara avvakta?

JÄTTEtacksam för svar!

Sv: Sår i läppen/munnen

Min häst fastnade med en mjölktand, drog med en bit av tandköttet :crazy: , vet klippte bara av biten som hängde och sa att sådana här skador läker bra själv. Men det här var tandköttet, nedre delen av käken.

Skulle ringa till kliniken och höra vad dom säger, förmodligen är det bara att kolla, hålla rent o låta läka, men svårt att veta hur det ser ut så här över internet.

Hoppas det var till någon hjälp

Mumin
Barfota javisst men inte till vilket pris som helst

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag måste höra om ngn haft liknande eller kan ha ett hum om vad det kan vara. Jag har varit i kontakt med VC i förra veckan som sa att...
Svar
3
· Visningar
1 461
Senast: Maoam
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 805
Senast: höstmåne
·
Hästvård Idag hittade jag min häst skadad i hagen. Hon har ett sår, ca 1 cm i diameter, ser inte djupt ut och jag tror inte sticksår. Ser ur som...
Svar
17
· Visningar
4 986
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 512
Senast: Grannox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka