jellyraspberry
Trådstartare
Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben och fick troligtvis en nervsmäll. Sedan blev det 2 skrapsår som såg små ut. Nästa dag svullnade hela benet upp och jag tvättade med koksalt och efter rörelse gick svullnaden ner. Ej halt. Därefter har jag tvättat varje dag, men lite svullnad har funnits kvar kring såren. En vetrinär som var i stallet tyckte jag skulle linda med bomull och vetrap. Detta var dock omöjligt då hon sparkade hej vilt (unghäst, 3 år). Tog på bakbenskydd och såret blev bättre men var fortfarande lite varmt vid såren.värmen blev mindre efter tvätt och rörelse. Upptäckte igår att såret blivit ännu större då benskydden varit blöta och antagligen skavt. Vad ska jag göra?? Hästen har blivit riden och fungerat som normalt.
Ska byta till en grushage, då hon går i en väldigt lerig hage nu.
Tycker ni jag ska linda? (Är dålig på det och är rädd att lindan ska åka upp/stasa.)
Dessutom sparkar hästen otroligt..
Är det svallkött?
Kan man använda sorbact och ngn tejp? Sorry gör långt meddelande,så orolig.
Ska byta till en grushage, då hon går i en väldigt lerig hage nu.
Tycker ni jag ska linda? (Är dålig på det och är rädd att lindan ska åka upp/stasa.)
Dessutom sparkar hästen otroligt..
Är det svallkött?
Kan man använda sorbact och ngn tejp? Sorry gör långt meddelande,så orolig.