Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Slog upp innehåll och Grumme är 15-30% förtvålad tallolja men Hälsingesåpa är >30 % förtv. talloljaJag använder Hälsingesåpa. Inte på något vis jämförbar med en flaska Grumme från mataffären.
Tror inte det är nödvändigt att köpa den mest hypade sorten, men det är verkligen skillnad på riktig såpa och blaskigt såpvatten.
Grumme är gjord på tallolja (biprodukt från tillverkningen av pappersmassa) och Västerbottensåpa på raps- och majsolja, gammal frityrolja som renats läste jag.
Jag håller med! Köpte linoljesåpa från en lokal byggnadsvårdsbutik. Det är skillnad på den och såpa man köper i butik, men till vanliga snabba fredagsstädningen av golven kör jag vanlig butiksköpt citronsåpa.Det är stor skillnad på olika såpor, men jag gillar linoljesåpa till trägolv och trämöbler överlag. Men för vardagsstädning fungerar nästan vad som helst kan jag tycka.![]()
De har både fast och flytande såpa nu. Jag har kört den fasta till ugnen med bra resultat. Pappburken läste jag nu för ett tag sedan bara är tänkt som transportemballage, typ, och att man lägger över såpan i någon mer hållbar burk hemma. Min håller dock ihop fortfarandeJag tyckte såpan var bra omän väldigt tjock i konsistensen. Och kartongburken blev snabbt rätt mosig när den blev lite blöt. Men det var längesedan så det kanske är annorlunda nu.
Aha, smart!De har både fast och flytande såpa nu. Jag har kört den fasta till ugnen med bra resultat. Pappburken läste jag nu för ett tag sedan bara är tänkt som transportemballage, typ, och att man lägger över såpan i någon mer hållbar burk hemma. Min håller dock ihop fortfarande![]()
Så bra!Det är jätteskillnad tycker jag. Det där är ”riktig” såpa för mig.