Santa Cruz Hekla

Sv: Santa Cruz Hekla

Är du säker? Jag bytte ju från x-wide till 38, och det var inte såååå stor skillnad. Enligt Karin Å som jag köpte den av så kunde jag haft en xx-wide istället för 38 om jag gillade den sadeln bättre. Båda låg bra på min häst med rak rygg. Gloi tycker jag är lite mer rundad baktill, så det passar nog lite bättre om hästen har lätt svängd rygg. Annars är den ju också rak.

Nu hade hon ingen xx-wide med sig, så jag provade inte. Men jag tror också att de är xx-wide och 38 är rätt lika.

Sv: Santa Cruz Hekla

Ingen som vet hur många grader xx-vid ligger på? Jag skulle gärna vilja vet! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hitta en sadel. Och jag behöver svar i en egen tråd för det, eftersom jag bara tappar bort svar jag hittat i andra trådar...
Svar
4
· Visningar
1 308
Senast: malumbub
·
Utrustning Tänkte på Santa cruz och globus sadlar. Hur är de i vidd i förhållande till varandra? Alltså t.ex. xvid santa cruz, vad är det närmast i...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: caballus
·
Utrustning Hej, jag har en häst med väldigt rak rygg, stora bogblad vilket resulterar till sadelläge långt bak samt något takformad. Rider idag i...
Svar
1
· Visningar
2 656
Senast: Långnos
·
Utrustning Jag hittar ingen ny sadellista efter version 2.0, så startar en fortsättning på följande tråd. Moderator får gärna radera eller slå...
Svar
2
· Visningar
2 685
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hur ska jag rida het häst