Sankt Gotthard 682 ??

Sankt Gotthard 682 föddes 1977 i Västtyskland och importerades till Sverige 1983. Han var fux med stjärn, snopp, vit vänster framfot och vita bakfötter. 165-21.5 cm.

Hans exteriöra utlåtande var: Harmonisk med vackert huvud, något kort och lågt ansatt hals, bra manke, djup och bred bål. Korrekta inskeningar men knipt fram och något bredspårig bak. Utmärkt skritt, mycket bra trav, båda med bra takt. Poäng:88798 (7år)

Sankt Gotthard tävlades och hade 4 placeringar i medelsvår dressyr.

Fram till 1992 hade han betäckt cirka 175 ston.

I hingstkatalogen för 1993 står: Sankt Gotthard är godkänd i Västtyskland. Han fullgjorde bruksprovet där som nummer 12 av 53. Han har tävlat i hoppning och dressyr t o m msv B och har ett 40-tal placeringar. Fadern har sju godkända söner och hans avkommor har tävlat in 130 000 Dmark t o m 1983. Faderns bror Schwabenfreund är såld till Amerika för 400 000 Dmark. Farmodern till Sankt Gotthard lämnade 19 föl, däribland 3 godkända söner. Sankt Gotthards morfar är legendariske Gotthard som producerat mer än 100 avkommor i svår hoppning. Han har varit ledande fadershingst i Tyskland i över 20 år.

För stam kolla här http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=horse&search_bar=horse&h=SANKT%20GOTTHARD&g=5&inbred=Standard&pedloggedin=0
Jag såg att bilden inte funkar, jag ska fixa en inom ett par dar :)

Sök på Sankt Gotthard, det har funnits trådar, jag vet att jag skrivit en del. Jag träffade honom en del hos Anne och Karin Persson som tog in honom till Sverige. Himla trevlig individ!

Trådarna kan vara rätt gamla, så kolla bland arkiverade trådar också! :D

Mvh Cissi

Han stod några år i slutet av 80talet och in i början på 90 talet hos Kent & Ewa Håkansson utanför Falköping.
Jag såg han där några gånger.
Otroligt fin.

okej, okej .....jag är förvirrad och tänker på annat .. är nervös för den 26/2.. så blir det totalt fel alltihop nu

Sv: Sankt Gotthard 682 ??

Jag har kort på St Gotthard. Hälsade på honom när han stod i Floby.
Mitt sto är efter honom och är som en kopia. (Dock en liten sådan ;) )

Sv: Sankt Gotthard 682 ??

Vad är det mer än Sankt Gotthard bakom?*nyfiken*

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 447
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring