Sängkappa 80x200

Ramona

Trådstartare
Jag har två stycken 80 cm breda sängar som gästsängar. Ja, de är lite för smala, men det är så det är. Nu söker jag med ljus och lykta efter sängkappor till 80 cm breda sängar, men jag verkar gå bet. Någon som har tips på vart ni möjligtvis sett sängkappor till 80-sängar?
 
Har alldeles bestämt för mig att jag såg på Ikea häromdagen, när jag var dit och köpte dra-på lakan till 80-säng. Men jag kan minnas fel, det händer titt som tätt 🙃
 
Har alldeles bestämt för mig att jag såg på Ikea häromdagen, när jag var dit och köpte dra-på lakan till 80-säng. Men jag kan minnas fel, det händer titt som tätt 🙃
Ikea har bara 90 cm. Jag testade att köpa dem. Tänkte hur illa kunde det bli, men det blev inte bra.
 
Hahaha. Jag befinner mig nog i ett parallellt universum. Var tvungen att googla sängkappa :D
Aldrig hört talas om.
Funderar på om det beror på att jag själv, och de flesta jg känner, bor i tvåvåningshus och sällan har folk uppe i sovrummet....?
(extremt sällan jag ens bäddar. Vill helst lufta sängen)
 
Funderar på om det beror på att jag själv, och de flesta jg känner, bor i tvåvåningshus och sällan har folk uppe i sovrummet....?
(extremt sällan jag ens bäddar. Vill helst lufta sängen)
Bäddar gör jag inte heller.... :D Men sängkappa är både smart och snyggt, tycker jag. Vi har inte mycket till förvaring i vårt lilla hus, och det ser bra mycket trevligare ut med en sängkappa i stället för en massa lådor som sticker fram från under sängen...... ;)
 
Lägg en snygg filt under madrassen.
Sängarna står liksom i ett L nu så det blir inte riktigt bra det heller, har testat. Det som hade gjort skillnad, för precis som någon annan skrev så står det ju en massa grejer under sängarna, är att ha samma sängkappa på båda. Jag orkar verkligen inte ge mig på att sy heller.

Jag slängde ut en trasig bäddsoffa och i samma veva köpte jag en ny säng till mig själv. Så dessa två 80-sängar, som var min gamla 160 cm säng, blev den nya soffan/gästsängen i vardagsrummet. Och det blev hur bra som helst, förutom att man ser under dem då.
 
Jag har två stycken 80 cm breda sängar som gästsängar. Ja, de är lite för smala, men det är så det är. Nu söker jag med ljus och lykta efter sängkappor till 80 cm breda sängar, men jag verkar gå bet. Någon som har tips på vart ni möjligtvis sett sängkappor till 80-sängar?

Jysk och ev HM har.
 
Vart hittar du på Jysk? Finns inget på deras hemsida i alla fall. Bara +90 cm.

HM har inte heller. I alla fall inte på hemsidan och jag tänker att utbudet är större där än i butik.

Äsch då, jag köpte min på Jysk för länge sedan och de från HM har jag sett på Tradera (jag behövde en till så jag letade där).
 
Sängarna står liksom i ett L nu så det blir inte riktigt bra det heller, har testat. Det som hade gjort skillnad, för precis som någon annan skrev så står det ju en massa grejer under sängarna, är att ha samma sängkappa på båda. Jag orkar verkligen inte ge mig på att sy heller.

Jag slängde ut en trasig bäddsoffa och i samma veva köpte jag en ny säng till mig själv. Så dessa två 80-sängar, som var min gamla 160 cm säng, blev den nya soffan/gästsängen i vardagsrummet. Och det blev hur bra som helst, förutom att man ser under dem då.
2 filtar? Likadana.
 

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 764
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu...
2
Svar
27
· Visningar
2 258
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp