Sänggavlar

lady_vip

Trådstartare
Hur ser era sänggavlar ut?

Jag tänkte tillverka en ny, men är lite blank. Har haft en tygklädd, stoppad sänggavel och även gjort en av en gammal spegeldörr. Nu är det dags för något annat!

Sv: Sänggavlar

Vi har en stoppad, tycker det är urskönt att luta sej mot när man ligger och läser:) Kaffebrun i sammetaktigt vävt tyg.

Ser ut så här i vårt sovrum:
429373_3544305251978_1402890454_33500122_1096795941_n.jpg

/LL

Senast ändrad:

5_2_12_2.jpg

5_2_12_4.jpg

Den där satte jag ihop av lite avlagt skräp från jobbet, så jag har ju inte "gjort" den, bara piffat till lite :)

Jag har ett hemmabygge som jag gjorde i somras. Först var den bara slät, den en kväll fick jag för mig att slå in ett antal möbelspikar i den.

IMG_7307.jpg

Tänkte dock göra om den så fort man kan börja jobba utomhus utan att frysa ihjäl. Denna gång blir det tjockare stoppning, tygklädda knappar och diagonalt mönster istället. I en gräddvit färg tänkte jag.

En dörr helt enkelt. Snabbt, smidigt och snyggt :D
Har ingen bild at the moment men kan nog ta en imorgon :)

Vi har en 120cm resårbotten (utan ben) med överdrag. Jätteskön att luta sig mot och platssparande eftersom det är gästsängen. Katten brukar dessutom ligga uppepå och sova.

Jag vill köpa och bygga mig en sänggavel! Visst är den här snygg? Och ser enkel ut att fixa själv!

snggavel1_138491724_138537292.jpg

Annars är jag inne på en klädd gavel som den elegant machinery har, gärna med möbelspikar i, i antingen kritvitt (opraktiskt...) eller en mörkare beige som återfinns i fondväggen bakom sängen :)

Det blir en klädd för oss:) Vi kommer att klä den i ett ljust petrolfärgat linnetyg och sätta knappar, klassiskt. Eftersom vi kommer bo i en ljus, nybyggd lägenhet vid havet så känns det blåa som en bra färg.

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
812
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
594
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka