Sång till bröllop!

blizz

Trådstartare
Min storasyster gifter sig i sommar och jag och min kära mor ska sjunga något under vigseln! Frågan är bara vad... Brudparet har väldigt svårt att komma fram till något beslut angående låtval, så vi behöver ha tips på sånger som skulle kunna passa.
Det behöver vara en låt som det går att sjunga lite fina stämmor i, men för övrigt är precis vad som helst (förutom världens mest avancerade operaarior) välkommet, nytt, gammalt, svenskt, engelskt, visor, annat...

Så ös på med förslag!

På min kusins bröllop sjöngs you're the inspiration, eller heter den bara inspiration? Väldigt fin i alla fall :)

Kanske Håll mitt hjärta av Björn Skifs? Var på ett dop där en vän till mamman sjöng den, så vackert! Blev till och med att man fällde en tår.

Kanske Håll mitt hjärta av Björn Skifs? Var på ett dop där en vän till mamman sjöng den, så vackert! Blev till och med att man fällde en tår.

den vet jag att mamma har varit inne lite på, själv vet jag knappt hur den låter.. Får ta och lyssna!

Min storasyster gifter sig i sommar och jag och min kära mor ska sjunga något under vigseln! Frågan är bara vad... Brudparet har väldigt svårt att komma fram till något beslut angående låtval, så vi behöver ha tips på sånger som skulle kunna passa.
Det behöver vara en låt som det går att sjunga lite fina stämmor i, men för övrigt är precis vad som helst (förutom världens mest avancerade operaarior) välkommet, nytt, gammalt, svenskt, engelskt, visor, annat...

Så ös på med förslag!

På de bröllop (och dop) jag jobbade på förra året var "Utan dina andetag" av Kent klart populärast :)

Så ös på med förslag!
Ted Gärestads för kärlekens skull

Jag har blivit ombedd att sjunga Adele's version av Make you feel My love på min systers bröllop, men det är en rad som ska bytas ut bara - har för mig att den redan finns omskriven för att passa bröllop. Den finns också i svensk översättning av Mikael Wiehe, sjungen av Ebba Fors..berg.. eller något. För att jag älskar dig, heter den på svenska.
Underbart vacker låt.

Kärleksvisan av Sarah Dawn Finer är också fantastisk. Av texten att döma är den skriven för bröllop.

För att jag älskar dig med Micke Wiehe sjöng jag med en kompis på ett bröllop och den är mycket lätt att lägga stämmor till. Även För dig med Lars Winnerbäck. Jag tycker det viktigaste är att man hittar en låt med en text som passar brudparet och att man inte bara går på nåt säkert och känt. Hitta något med själ som beskriver brudparet så blir det bra.

Gabriellas sång kanske inte är att rekommendera då den handlar om en kvinna som är misshandlad och nertryckt i sitt förhållande och helt plötsligt har funnit sig själv...

De låtar jag har sjungit på bröllop är, som några redan nämnt Utan dina andetag, Gabriellas sång och Kärleksvisan. Sen har jag även sjungit Bara om min älskade väntar, Home (Edwars sharpe and the magnetic zeros), Marry you (Bruno Mars) samt I was made for loving you (kiss). De tre sistnämnda kan man ju ta i orginaltempo om man anser att det passar, eller så kan man sänka det och fylla ut med stämmor. Tror säkert att det kan bli jättefint!

Get sick soon tycker jag också är otroligt fin, och hade tänkt överraska min bror genom att sjunga den på hans bröllopsfest. Dock fick han salmonella på flyget hem från NY, där han gifte sig, och så kände jag inte riktigt att den passade längre :p

John Legend -all of me! Kommer bli poppis på bröllop i år. Han skrev den och framförde den på sitt eget bröllop. Så vacker!

"Det vakraste" eller "Gabriellas sång" passar på bröllop tycker jag :)
Jag har blivit ombedd att sjunga Adele's version av Make you feel My love på min systers bröllop, men det är en rad som ska bytas ut bara - har för mig att den redan finns omskriven för att passa bröllop. Den finns också i svensk översättning av Mikael Wiehe, sjungen av Ebba Fors..berg.. eller något. För att jag älskar dig, heter den på svenska.
Underbart vacker låt.

Kärleksvisan av Sarah Dawn Finer är också fantastisk. Av texten att döma är den skriven för bröllop.

Make you feel my love var ju fin!

Feel Again - OneRepublic
Made For You - OneRepublic
Something I Need - OneRepublic
All My Loving - The Beatles
I Wanna Hold Your Hand - The Beatles
All You Need Is Love - The Beatles
I've Just Seen a Face - The Beatles
Lean On Me - Bill Withers
Your Song - Elton John
Bonfire Heart - James Blunt
You're Beautiful - James Blunt
I'm Yours - Jason Mraz
Seasons of Love - Rent
Without You - Rent
When You Say Nothing At All - Ronan Keeting
The Way You Make Me Feel - Ronan Keeting, Bryan Adams
Du är allt - Shirley Clamp
För kärlekens skull - Ted Gärdestad
Stand By Me - Ben E. King
Jag ger dig min morgon - Fred Åkerström
Amazing It Seems - Granada (Kolla dock igenom texten på den ordentligt, inte helt säkert att den passar)
Somebody Loves You - Miss Li
Angels - Robbie Williams
She's the One - Robbie Williams

Jag har alldeles för mycket kärlekslåtar på min spotifylista :laugh: Angående Beatleslåtarna älskar jag versionerna som är med i filmen Across the Universe, om ni vill ha lite tips på vad man kan göra med dom.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka