Sandreo vs Skovens rafael

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Millie Trotter
  • Startdatum Startdatum
M

Millie Trotter

Vilken skulle ni ha tagit om ni fick välja? Vem är snyggast, har bäst gångarter eller bara är favvon?

Sv: Sandreo vs Skovens rafael

Har inte sätt Sandreo i verkligheten, men säger bara Skovvens Rafael, WOW vilken häst! :love::love: :love: Såg honom i början av maj på hingstvisning och måste säga att han är otroligt fin. Avspänd, elastisk och snygg att se på är bara några argument till att välja honom. Här är filmen som jag filmade på honom, döm själv, men jag hade betäckt med honom! (Ps, klappade även honom i boxen :p )

http://www.youtube.com/watch?v=4Oi3n8LuMbw

Skulle också välja Rafael!!
Hoppas själv kunna använda honom någon gång i framtiden:love:
- Vanilj-Hallon! Tack för ett trevligt filmklipp, blev inte mindre förtjust i hingsten:angel:

Det beror som alltid på vilket sto man har.
Utan minsta tvekan vill jag säga att Sandreo är en snyggare häst, bättre typ. Mer högställd. Och lika tveklöst rör sig Rafael bättre, men han har typen emot sig. Han är inte så modern, åt det lite mer lågställda hållet. Fast han behöver inte lämna det! Men sen har han utstrålning som få, och verkar också ha bra temperament.
Personligen håller jag Rafael som favorit av dessa två, men man ska inte glömma att han har både en far och en morfar som inte är godkända för avel i Svergie (OCD + pungbråck).

Det beror som alltid på vilket sto man har.
Utan minsta tvekan vill jag säga att Sandreo är en snyggare häst, bättre typ. Mer högställd. Och lika tveklöst rör sig Rafael bättre, men han har typen emot sig. Han är inte så modern, åt det lite mer lågställda hållet. Fast han behöver inte lämna det! Men sen har han utstrålning som få, och verkar också ha bra temperament.
Personligen håller jag Rafael som favorit av dessa två, men man ska inte glömma att han har både en far och en morfar som inte är godkända för avel i Svergie (OCD + pungbråck).

Här ar AVN's poäng på SR från 2008...

AB Premierad i Sverig 11/4 2008.
Ext. 9 9 7 9 9 43 Poäng.
Långlinjerad, Maskulin, naturlig resning. Vackert huvud, Välformad och Välansatt hals, djup bog, bra överlinje, Välformad och musklat kors. Välbenad från sidan, tåtrång fram.
Skritt: Energisk, vägvinnande, rörlig
Trav: Taktmässig, bogfri, elastisk med bra bakbens mekanik.

de verkar inte tycka att har typen emot sig eller är åt det lågställda hållet...:)

Hälsningar Monika, som förhoppningsvis har ett sto dräktigt med honom!

Jämfört med Sandreo ÄR han åt det lågställda hållet, det finns ingen tvekan om det. Jag har sett Rafael i Herning och jag vidhåller att det inte är bästa typen på honom, men han rör sig guld. Och premieringsnämnden säger Långlinjerad, Maskulin, naturlig resning. Inget om att han är högställd. 9 är förvånande högt betyg på typen för honom, för mej är han en 8a. Rafael är mer till utseendet lika morfädernet och Donnerhalllinjerna är väl inte kända för att vara högställda precis?

Visst är det tur att det finns så många hingstar att välja på så att alla kan hitta sin favorit?

Visst är det tur att vi har att välja på och att vi alla inte tycker likadant! :) Dessutom finns det ju som sagt var ett sto med i bilden också!

Rafael verkar ha ett ovanligt trevligt lynne.

Jämfört med Sandreo ÄR han åt det lågställda hållet, det finns ingen tvekan om det. Jag har sett Rafael i Herning och jag vidhåller att det inte är bästa typen på honom, men han rör sig guld. Och premieringsnämnden säger Långlinjerad, Maskulin, naturlig resning. Inget om att han är högställd. 9 är förvånande högt betyg på typen för honom, för mej är han en 8a. Rafael är mer till utseendet lika morfädernet och Donnerhalllinjerna är väl inte kända för att vara högställda precis?

Visst är det tur att det finns så många hingstar att välja på så att alla kan hitta sin favorit?

Det finns en bild på Rafael uppställd på Dansk Varmblods hemsida och jag uppfattar inte honom som lågställd på den bilden.
/U

Inte jag heller, däremot är han mer långlinjerad än Sandreo vilket kan lura ögat...

Tack för alla inlägg. Ja, jag har ju haft Sandreo som favvo förut men när jag såg SR så blev det lite jobbigt att välja. Nu har jag dock bestämt mig för att jag ska prova med SR, eftersom jag tycker om hans gångarter och mitt sto just lämnar högställda och sportiga avkommor.

Liknande trådar

Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 896
Senast: Kilauea
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 534
Senast: ildiko
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 388
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka