M
Millie Trotter
Vilken skulle ni ha tagit om ni fick välja? Vem är snyggast, har bäst gångarter eller bara är favvon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror som alltid på vilket sto man har.
Utan minsta tvekan vill jag säga att Sandreo är en snyggare häst, bättre typ. Mer högställd. Och lika tveklöst rör sig Rafael bättre, men han har typen emot sig. Han är inte så modern, åt det lite mer lågställda hållet. Fast han behöver inte lämna det! Men sen har han utstrålning som få, och verkar också ha bra temperament.
Personligen håller jag Rafael som favorit av dessa två, men man ska inte glömma att han har både en far och en morfar som inte är godkända för avel i Svergie (OCD + pungbråck).
Jämfört med Sandreo ÄR han åt det lågställda hållet, det finns ingen tvekan om det. Jag har sett Rafael i Herning och jag vidhåller att det inte är bästa typen på honom, men han rör sig guld. Och premieringsnämnden säger Långlinjerad, Maskulin, naturlig resning. Inget om att han är högställd. 9 är förvånande högt betyg på typen för honom, för mej är han en 8a. Rafael är mer till utseendet lika morfädernet och Donnerhalllinjerna är väl inte kända för att vara högställda precis?
Visst är det tur att det finns så många hingstar att välja på så att alla kan hitta sin favorit?