Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Kl

...Och så hoppar Nelle än en gång ner i sandlådan :angel:
Idag blev det nämligen klart att nya ägarna till 4-åringen vill att jag rider honom i championatet så nu är vi anmälda :banana::bump:

Se upp för en BRUNING i 4-årsklassen. Om knappt två veckor går mitt flyttlass till malmö där även hästen är nerpackad. Två veckor hos EW och AH väntar oss innan championatet :laugh: Tur att man har Emlan i skåneland som tar hand om en vilsen öbo :love:

I Mantorp har vi 10 anmälda från skåne ( av cirka 250 ),
så tyvärr kan det inte räknas som en rosa tävling :cry:

Blir det någon rosa tävling kommande helg??
Har nu ikväll njutit av lite rosa "champagne" och kände då ett visst ansvar att hålla liv i denna tråd.

Sen har det införts en ny regel i Sandlåde TR.
TR IV Mom 411:1 FORCE MAJEUR
Har vädret under de sista veckorna innan tävlingen varit Grått så bestraffas alla gråa deltagare med 50 straff för osportsligt uppträdande. Har det dessutom gått så långt så att tävlingsplatsens markförhållande under tävlingen blir "brunt" så bestraffas alla bruna deltagare med 50 straff för osportsligt uppträdande. I dessa förekommande fall så riskerar även dom grå deltagarna att bli belastade med ytterligare 20 straff för att ha åsamkat dom bruna deltagarna onödig skada och uppviglat dom till brott mot TR.
Skulle det även gå så långt så att vädret den sista tiden innan tävling ha varit Vitt så bestraffas alla vita deltagare degradering till två klasser under "anmäld klass deltagande" i 1 år.
För att slippa bestraffning enligt ovan så ska det innan anmälan skickas minst 2 flaskor av en ädel rosa dryck till tävlingens huvudfunktionärer. Vilka dessa är beslutas av ÖD i samspråk med arrangören.

Tyvärr kan jag meddela att endast 100-klass räknas som rosa tävling.
Detta enbart under förutsättning att entrepenadfirman hinner få färdigt cirka 150 meter ny väg.
Vidare rapporter kommer senare.

Blir det någon rosa tävling kommande helg??
Har nu ikväll njutit av lite rosa "champagne" och kände då ett visst ansvar att hålla liv i denna tråd.

Sen har det införts en ny regel i Sandlåde TR.
TR IV Mom 411:1 FORCE MAJEUR
Har vädret under de sista veckorna innan tävlingen varit Grått så bestraffas alla gråa deltagare med 50 straff för osportsligt uppträdande. Har det dessutom gått så långt så att tävlingsplatsens markförhållande under tävlingen blir "brunt" så bestraffas alla bruna deltagare med 50 straff för osportsligt uppträdande. I dessa förekommande fall så riskerar även dom grå deltagarna att bli belastade med ytterligare 20 straff för att ha åsamkat dom bruna deltagarna onödig skada och uppviglat dom till brott mot TR.
Skulle det även gå så långt så att vädret den sista tiden innan tävling ha varit Vitt så bestraffas alla vita deltagare degradering till två klasser under "anmäld klass deltagande" i 1 år.
För att slippa bestraffning enligt ovan så ska det innan anmälan skickas minst 2 flaskor av en ädel rosa dryck till tävlingens huvudfunktionärer. Vilka dessa är beslutas av ÖD i samspråk med arrangören.

:rofl::rofl::rofl:Vilken HIMLA tur att vädret varit GULT den senaste veckan då...för om det nu skulle bli "brunt" på marken så räknas ju inte det...:angel:

Jag vill bara göra er alla uppmärksamma på mina tidigare TR-regel inlägg, där jag beslutar hur TR ska utformas, tolkas och nyttjas när jag känner för det. Vilket betyder att oavsett väderlek så kommer jag hitta något att klanka ner på. Sen med tanke på att jag är färgblind;):angel: så är det även så att mitt humör avgör vidare öden.:bow:

Jag vill bara göra er alla uppmärksamma på mina tidigare TR-regel inlägg, där jag beslutar hur TR ska utformas, tolkas och nyttjas när jag känner för det. Vilket betyder att oavsett väderlek så kommer jag hitta något att klanka ner på. Sen med tanke på att jag är färgblind;):angel: så är det även så att mitt humör avgör vidare öden.:bow:

OK var det du som var TD i Bunge :angel:

NÄ!
För mig räcker det att jag har en kollega som är "öbo" (fast ingen äkting), så jag håller mig från den ön. Var flera år sen sist jag satte min fot där.

Rusar fort fort till Syst***-laget...måste hitta Rosa skumpa fort som attan...kanske lite god choklad kan hålla den lynniga TD:n på gott humör...måste ju smörja OldQ också så han bygger snällt och fint för den lille Grå....:eek:

Din bana är redan klar:angel:
Så spar du chokladen tills du ridit & konstaterat att den är snäll.

tillägg: Fin starttid du fått

Senast ändrad:

Din bana är redan klar:angel:
Så spar du chokladen tills du ridit & konstaterat att den är snäll.

tillägg: Fin starttid du fått

Ja, perfekt tid! Kan tvätta Grålle och fläta och sen tuffa stillsamt runt den stora pölen innan vi går ut och gör en fullständigt fläckfri dressyr, nollar banhoppningen och sätter press på alla andra kombatanter!:angel::devil:

Hrm kolla in detta resultatet :eek:

Msv B:2
2 Therese Viklund Prescott S.E 304 - 70,698

länk till sidan

Tittar man på konkurrenterna så är det "dressyrnördar", jag tycker nisse passar in där :devil: :eek:

:bow: ödmjukast för insatsen

Ja det är otroligt vad denna unga häst kan och orkar prestera helg efter helg. Fin är han PS

Ja det är otroligt vad denna unga häst kan och orkar prestera helg efter helg. Fin är han PS

Städar, städar i stallet...snart snart kommer denne Bruna Häst på besök i Novas Återhämtningsstall för Bruna Hästar...:devil:

Norrländskan är också välkommen...:angel:

Pr sträcker på sig även om han inte tycker att vi går in under namnet dressyr nörd.

Han hade ju vilat sig i form sedan norge:)

Pr sträcker på sig även om han inte tycker att vi går in under namnet dressyr nörd.

fast se där det håller vi inte med om... iallafall ryttaren som styr måste numera tituleras "dressyrnörd" eller "dressyrtant". Möjligen att vi måste styra om vederbörande till annat forum.:idea:
Med det resultatet kan det bli farligt. :eek:

ps! Förresten så är den där hästen inget att ha. Jag kan ta hand om honom...:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka