Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Äsch sicket dravel!

Norrlänningarna kommer inte ha en chans för dom har inte tränat på att halka runt i den Sydländska leran såsom vi andra har gjort hela säsongen...de har fuskat sig runt några torra fina banor och följdaktligen har de inte fått in skidstilen som krävs för att komma runt banorna här nere!!!!!:D

Så din text Bella, borde varit:
HOPPAS ALLA NORRLÄNNINGAR KAN STÅ PÅ BENEN!

LERA???? när jag var i Gärds på stenåldern fanns det bara sand så långt ögat kunde nå.... har dom flyttat :angel:

Passade f.ö på att springa hem ett brons i YRDM i dressyr i väntan på att åka söderut :banana::banana::banana:

LERA???? när jag var i Gärds på stenåldern fanns det bara sand så långt ögat kunde nå.... har dom flyttat :angel:

Passade f.ö på att springa hem ett brons i YRDM i dressyr i väntan på att åka söderut :banana::banana::banana:

Japp! De har flyttat...du åker numera ca 25 mil kortare väg, svänger höger när du kommer till Jönköping och 5 mil senare är du framme vid leråkern....:devil:

Ja, ja...ok då....GRATTIS till DM-medaljen!:D

Hurra hurra! Betti står bredvid Grålle på uppstallningen...he hehe hon kommer att bli så bortkollrad av hans uppenbarelse och eftersom hon måste rida fram samtidigt som honom på lördagen så kommer hon bara att gå och stjärnkika och gnägga efter den stiliga skimmeln!:devil:

För alla hugade bukefalister som tänkt sig dit och titta kan jag berätta att 3 bukehästar går direkt efter varandra med start av den Grå och en Pooh-pålle.....:banana:

Och den bruna och den grå blir boxgrannar

Nu får jag chansen att se till att den grå blir riktigt fläckig:devil:

Medans vi tar lite Buke-vin i huset :d

Nu lär du väl ändå sluta skicka dina mail samtidigt som mig :rofl::devil::rofl:

Inte bryr sig Betti om några skimmlar :angel: Hennes smak är fux :d
Skimmel :eek: har hon en ponny som hon sparkar efter i hagen :p

Nu lär du väl ändå sluta skicka dina mail samtidigt som mig :rofl::devil::rofl:

Inte bryr sig Betti om några skimmlar :angel: Hennes smak är fux :d
Skimmel :eek: har hon en ponny som hon sparkar efter i hagen :p

Ska bara be att få påpeka att som VANLIGT postade jag mitt inlägg FÖRE dig....:devil:

Det är även den gången det blir på Breeders.....jag FÖRST och du SEN!:bump::bump:

Din hästs smak kommer att radikalt förändras över natt, I promise....

Jaha ja nu har man då sett Pooh dansa på bardisken i sin röda utstyrsel vildsint balanserandes en röd drink...:rofl:

Mr Pooh dansade inte så mycket men var lätt att få igång genom små käcka insticksrepliker...jag hävdar fortfarande att Mac är för nördar...:devil:

Nelle missade färjan pga hon inte kunde hitta sina glasögon...tips till dig Nelle, dom ligger där du la dom sist!;)

Fjollan badade skimmeln i lerpöl...tyckte han skulle maskeras till Brun tydligen...:confused:

Mrs L....hon är en upplevelse, jag lovar! Det enda som fattades var det rosa champagne glaset...allt det andra V.I.P fanns redan!:love:

Svaper??? Vem ÄR du???

FT-nisse...gick o småmyste på terrängbanan...och tog glatt död på min palissadskräck med orden: DET hindret är det ALDRIG nån som stannar på....:bump:

Bettibets tösen var lika gullig hela tiden...grattis till 3:e platsen!

Hunter med mams i släptåg gjorde sitt inträde på söndagen, kanonkul att träffas, får vi snart göra om igen!

Rollo föräldrarna tar nog pris i gullighet! VAD skulle jag ha gjort utan Pappa Rollos starka nypor och snälla uttalanden???!

Hmm...vem har jag glömt nu då...jooo Sofiis och hennes mams! Kanontrevliga östgötar! Hoppas vi hamnar ihop på nåt ställe nästa år, superkul att träffas!

Jo och Walfvesta med dotter var ju en annan trevlig bekantskap, vi lär träffas en hel del nästa år!

Summa summarum....inte kul resultatmässigt...men JISSES frid vad roligt vi hade ihop med alla Breeders fantaster!:bow:

Senast ändrad:

:rofl::rofl:

vilket underbart inlägg

lät som du hade en skön helg trots allt...o du...bara att ta nya tag till nästa år ;)

Kul att få ett ansikte på ALLA Bukefantaster! Har knappt hunnit smälta alla intryck. Kom hem kl.02.00 möttes av två hysteriska hundar som trodde deras matte övergett dem.... Vattenpumpen som försörjer 5 hushåll på gården hade brakat ihop i fredags kväll vilket jag förträngt fick borsta tänderna o skölja med avslagen coca cola :d Klockan 07 står 8 hästar i stallet o bara skriker SLÄPP UT OSS! Försökte som i en dimma få ut alla i rätt hage.Efter det iväg ut i skogen som drevkarl/kvinna ÄLGjakt som jag också försökt förtränga att jag lovat ställa upp på. Kl. 13 in till kontoret slå på datorn ( tur att chefen är kvar ute i skogen) o kolla Buke o man kan väl inte annat än att bli glad när man ser att Novali med flera rapporterat från Breeders:)
Längtar redan till nästa fälttävlanssäsong!!! :banana::banana::banana:

Hälsa din duktiga dotter att bilder ska fixas i kväll o slängas upp på nätet. Kommer nog ett par här på buke också på lite olika ekipage. :)

Ska bli kul o se! Planen i år var ju inte att kvala till Breeders utan det blev verkligen en bonus! Men nästa år så....... Ska bara få Swedehorse att ändra sina regler angående betsling så att dottern kan få stopp på Cassius i terrängen. :)

...Och nu är även jag hemma...

Jag missade INTE båten pga mina glasögon :devil: utan för att hästen jag åkte med kom 2:a öch vi inte ville missa prisutdelningen :banana: :bow:

Istället för att åka 27 mil till oskarshamn och vara hemma i sin egen säng kl 24 i natt så tog vi bilen drygt 40 mil till nyköping och sov. Vi var framme kl 01 och sen var det bara att köra de drygt 12 milen till båten som gick kl 11 i förmiddags, för ca 10 min sen kom jag innanför dörren. Jag är TRÖTT!!! :smirk: Ska vila 30 min innan jag måste till hästarna och sen iväg och hoppträna 3 hästar. Nu blev jag ännu tröttare... :crazy:

Men vilken helg! Jag har fortfarande rosa prickar dansande framför ögonen. Kan det vara trötthet? Nej, just det! Det är ju fortfarande Novali och Fjollan som steppar omkring :angel:

Vilka fina hästar vi sett och en del bra ridning också, båda Piias hästar såg riktigt, riktigt fina ut i terrängen!
Cassius med ryttare tyckte jag gjorde en riktigt bra insatts, akta er när den stora kroppen växt i sig och mognat! Väl ridet!

Kompisens häst kom 2:a i 4-års championatet så trots den långa hemresan så gick den väldigt lätt! Hästägaren/uppfödaren satt och var mallig hela vägen hem. Varje gång han svarade i telefonen sa han: "Jag är jättemallig!" och log samtidigt med hela ansiktet :D Han är väl värd det!

Nej, en kort powernap är jag nog värd! Bilder kommer när jag orkar fixa till dem!

Till dess
/Nelle

Nu när kampen är över för i år är jag den förste att beklaga att kampen inte blev så jämn som den såg ut att bli först ;)

Fast jag är helt övertygad efter att ha träffat er att nästa år har alla taggat upp igen :banana::banana::banana:

Det enda tråkiga i kampen mellan grått och brunt var att det slutade med SVART seger i alla klasser :eek:

Fast med handen på hjärtat var det både välförtjänt och väntat

Ja, det var absolut rätta vinnare i klasserna. Mycket fina hästar alla de tre. :)

:rofl::rofl:

vilket underbart inlägg

lät som du hade en skön helg trots allt...o du...bara att ta nya tag till nästa år ;)

Japp! Vi har nu haft en serious discussion jag och den Grå...han säger att han ångrar sitt spökande och vill gärna få chansen till revansch nästa år...! (Kan inte tro att det har nåt att göra med att jag några ggr nämnt parollen: "Scan Väst Bäst för Häst"..:angel:)

Så nu håller vi tummarna för alla VM-hästar...och främst då en viss Poohpålle givetvis....:bump::bump:

KL

Sparkar liv i denna igen...alldeles för trist utan lite sandlådegnabb...

Så hur har vi det nu? Lille Grå har tagits till nåder igen, tränar som vanligt och ska tävla dressyr och hopp men sen blir det vila i hagen 1 månad.

Bettibets försökar köpa sig framgång, givetvis inspirerad från Breeders där Grå/Vita hästar hade stor framgång...Bruna hästar hade bara tur och halkade in på vissa placeringar på ett bananskal....:D

Nisse är lycklig för förtrollningen har släppt och den Brune går återigen på tygeln. Men vänta bara lilla Skånetös...nya illdåd väntar nästa säsong.:devil:

Östgötahästar både 4 och 5-åriga Bruna saker tror att de ska få revansch nästa säsong (ack vad dom bedrar sig...) och så länge ni håller er på rätt sida Pölen kan ni få härska men våga inte sticka era små Bruna näsor hitåt....:mad:

Så flickor och pojkar...snart är nästa säsong här och Skimlar regererar!!!!:rofl::rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka