Sandekorrar

Sv: Sandekorrar

jag citerar

"dom är ett år gamla, men lever i tre" :rofl:

Gerbiler och sandekorrar är samma sak bara det att de är olika namn på dem! Frågade i en zoobutik där finns det en bur med gerbilder en med ökenråttor och en med sandekorrar och alla tre "arterna" kommer från samma kull :rofl: :rofl: :rofl:

Det visade sig att det hade blivit 4 honor och 2 hanar i samma kull och då satte man helt enkelt ihop dem på det sättet för att få variation på djurarterna :D :p

Nu fick du dig ett svar som du inte väntat dig va :D :angel:

Det är konstigt att man kan ha så många benämningar på dem!

Jepp!

Samma sak som "indiska tempelråttor" och allt sånt.
Snart börjar man väl kalla hästar för "Tropiska jättehamstrar"... :rofl:

: rolfi :

Det skulle jag gärna vilja höra!

Min hund Ronja som är en Bearded collie blev idag när jag satt vid affären och väntade på morsan för en Rottwailer

Mina kallades för "stora feta jävla hamstrar som ska banta"

Men då small det! :angel: Det var min storebror som sade det :devil:

Hehe rätta takter :D

Haha du skulle ha sett grannungen när jag hade Rex och Reno ute för första gången. Mamms skulle ju förstås visa upp de men de satt med rövarna vända mot honom... Och så hans ansiktsuttryck tillsammans med vad han sa: "Har hon maaask?!" :eek: :D

Och en unge när jag var på liten utflykt med Sivert... "Titta pappa, en ekorre!" Haha han har ju inte ens samma färg :rofl:

Och när jag kom hem efter en utställning då, "har du köpt fåglar nu?"

Sen har de misstagits även för marsvin, iller, möss... You name it! :D

:D :D :D

Tänk att "icke" djur kunniga människor kan ta så fel :rofl:

Samma sak med vissa kunniga :D Stötte på några som haft marsvin en massa år som trodde Sivert och Gudrun var ett marsvin. Men det är väl lätt hänt på långt håll antar jag när de bara ligger i en hög och sover :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 272
Senast: Enya
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 216
Senast: Efwa
·
Hemmet I veckan har vi (läs: jag) börjat prata om sommarhus hemma och sambon sa: "Visst, plead your case" så det tänkte jag göra nu, om det nu...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 707
Senast: FannyN
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka