San Amour? el andra hingstförslag?

Harmonie

Trådstartare
Har börjt kolla på hingst inför årets betäckning och hittade hingsten San Amour. Tycker han ser trevlig ut på videon på Schockemöhles hemsida men undrar om någon här vet något mer om honom och hur har hans fölårgångar sett ut?
Hur är hans temperament? Tänker på att Sandro Hit kan ju ge lite humör om jag inte misstar mig....

Stoet som ska betäckas är efter Rambo-Ganesco-Niarchos.
158798_01.jpg

Tar tacksamt emot tips på andra hingstar också som ni tror skulle passa. Hon har två avkommor sen tidigare, en e: Donelli och en e: Highcruiser. Det man ser på båda avkommorna är att de är lätta, ädla med bra gångarter och ett mycket trevligt temperament.

Sv: San Amour? el andra hingstförslag?

Ingen som har någon info om San Amour??? Eller har tips på andra kandidater till mitt sto?

Lite mer info om stoet:
Hon är ca 166-167 hög, har bra exteriör (något intåad vä fram) och tre bra gångarter med plus på skritt och galopp. Det finns energi och nerv i henne så jag vill gärna ha en hingst med ett lugnt och stabilt temp.

Förslag???

Varför inte J-O´s 3-års hingst? Han är ju riktigt fin. Nära till hands dessutom. Han kan ju själv traska över till märren och betäcka henne!:rofl:

Jo, det hade ju varit smidigt haha...;) Ska han ta vägen om Voodoo oxå?:laugh:

Fick Voodoo bestämma så skulle han vara mer än välkommen. Hon är ju väldigt förtjust i pojkar, den märren! Jag har mina funderingar på att låta betäcka henne, men förstår inte hur jag som är så ambivalent ska kunna bestämma mig för en hingst. Vet inte ens om jag ska välja en hopp- eller dressyrhingst. Så att släppa Cornell kom lös en dag vore nog den enklaste lösningen...;)

Jag är en riktigt San Amour-nörd :angel:

Hans årgångar är ännu unga men de ser riktigt trevliga ut. Hans temprament är väldigt lugnt om jag har förstått det rätt. Jag är personligen riktigt glad i San A. Funderar på att betäcka mitt ena sto med han :love:

Lite övrig info:

Han fick två 9,5 på ridbarhet i sitt 70-dagars test. En av hans föl såldes för 70,000 EURO

Ston saknar "pizazz" och behöver ett lyft uppåt, kommer att förbättras genom denna hingst.
Hans höga knä lyft vill förbättras samt bättre bakben.

San Amour samt Royal Doruto och San Schufro vann tre Bundeschampionate qualifier klasser under bruksprov 2009

Kolla om han har fått någon dräktig i Sverige. Jag vet två som har försökt få dräktigt med San Amour men ingen blev dräktig. Det blev dyrt . . .Båda stona tog sig sen med andra hingstar

kl

Jag har hand om ett tvåårssto efter San Amour, hon är vacker som en dag och rör sig som en stjärna trots att hon växer.
Hon är kaxig men på ett trevligt sätt och det ska bli mycket spännande att se henne riden till hösten.
Jag vet i dagsläget inget om mödernet men hon är inköpt som föl i tyskland.

Liknande trådar

Avel Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Gabby_Ossi
·
I
Avel Hej allihop. Nu står mitt sto på stationen och ska förmodligen insemineras imorgon och jag är i valet och kvalet med hingstval då mina...
2
Svar
38
· Visningar
3 786
Senast: prallan
·
Avel Hej Nu är jag på jakt efter lite tips och hjälp. Har ett halvblodssto på 17 år som jag nu vill ha en avkomma efter. Helst hingst...
2
Svar
23
· Visningar
1 875
Senast: Solei69
·
Avel jag håller på att vela fram och tillbaka för tillfället när det gäller betäckning av mitt sto.. Både när det gäller hingst och om jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka