ako
Trådstartare
Amanda är snart tre veckor nu, och allt funkar bra och storebror är mycket förtjust i lillasyster . Dock vill lilltjejen helst sova nära mig med bröstet i munnen... När L var liten fick jag inte till det med att ligga ner och amma alls, så då var inte det något "problem", problemet med honom var ju i stället att han inte sov (vilket han kanske skulle ha gjort om jag kunnat liggamma...). Dock vet vi ju alla att spädbarn ska sova på rygg och under eget tunnt täcke om man ska samsova ö h t. Att amma med barnet liggande på rygg är ju omöjligt, och om jag försöker flyttta henne och lägga på rygg när hon har somnat vaknar hon direkt. Helst vill hon som sagt ha bröstet i munnen och vara nära, och de senaste nätterna har jag resignerat och låtit henne sova så. Jag har bytt ut mitt täcke mot ett badlakan så det inte ska bli för varmt, och hon har respisense andningslarm i blöjan, men faktum kvarstår ju att det inte är det som rekommenderas, och det sista i världen jag vill är ju att hon - eller Ludvig- skulle dö...
Så ni andra, hur harni gjort med samsovning o nattamning? Tack för svar .-
Så ni andra, hur harni gjort med samsovning o nattamning? Tack för svar .-