Samshield?! - utan att skryta

sofias_ponny

Trådstartare
Hej! Funderar på att inför skaffa mig en samshield hjälm. :love:Tycker att de är sjukt fina och de passar min huvud form bra! (jag är verkligen helt kär i den hjälmen)
Jag tävlar dock inget... utan det är mest skogsridning och någon gång i veckan rider jag på banan, det händer att jag rider en och annan klubbtävling, pay & jump/ride;)

Tänkte isf köpa den billigaste shadowmatt modellen.
Stallet är ett normalstort privat stall.
Men jag är rädd för hur de kommer att reagera? om de ens reagerar? De flesta i stallet är ju inte märkes samlare precis...(men det finns de i stallet som har dyra märkessaker).
Vad tror ni? Kommer de att tycker jag att jag är skrytsam?:banghead: (Jag vill ju absolut inte vara det på något sätt...) Men som sagt är jag så sjukt kär i den:o:heart:love:
:heart:heart
En till fråga. Om man ramlar av med den, måste man då kassera den eller finns det dem som lagar hjälmen??

Obs! Vill inte ha några kommentarer om att "jag hade absolut inte köpt någon så dyr hjälm..." ;) (detta för respekt mot alla)

Tack på förhand!:bow:

Hjälmen ska kasseras om den får motta ett slag. Det kan vara att du tappar den i golvet, eller trillar av. Den går inte att laga, den ska ovillkorligen kasseras.

Förstår inte varför någon skulle tycka det var skrytsamt, jag tror det är din egen värdering du överför till andra.

Hej! Funderar på att inför skaffa mig en samshield hjälm. :love:Tycker att de är sjukt fina och de passar min huvud form bra! (jag är verkligen helt kär i den hjälmen)
Jag tävlar dock inget... utan det är mest skogsridning och någon gång i veckan rider jag på banan, det händer att jag rider en och annan klubbtävling, pay & jump/ride;)

Men jag är rädd för hur de kommer att reagera? om de ens reagerar? De flesta i stallet är ju inte märkes samlare precis...(men det finns de i stallet som har dyra märkessaker).
Vad tror ni? Kommer de att tycker jag att jag är skrytsam?:banghead: (Jag vill ju absolut inte vara det på något sätt...) Men som sagt är jag så sjukt kär i den:o:heart:love:
En till fråga. Om man ramlar av med den, måste man då kassera den eller finns det dem som lagar hjälmen??

Obs! Vill inte ha några kommentarer om att "jag hade absolut inte köpt någon så dyr hjälm..." ;) (detta för respekt mot alla)

Just Samshield har faktiskt någon grej att man kan skicka hjälmen till Frankrike om man ramlat av med den. Så var det iaf när jag köpte den för 1,5 år sedan.....
(Med normala hjälmar ska man dock alltid kassera!)

Och du får väl ha på dig vad tusan du vill utan att någon ska säga något - gör någon motförmodan det så är det bara att be de fara åt h-vete typ.
Jag har också en Shadowmatte, är en hobbyryttare med bl.a. en 23 år gammal Kieffer Donau sadel :cool: (M.a.o inte mycket till märke här!) Ingen som sagt något om min utrustning öht, någonsin.....

Hjälmen ska kasseras om den får motta ett slag. Det kan vara att du tappar den i golvet, eller trillar av. Den går inte att laga, den ska ovillkorligen kasseras.

Förstår inte varför någon skulle tycka det var skrytsamt, jag tror det är din egen värdering du överför till andra.
tack för svar!;)
Har läst runt lite. Så det verkar som att de får att skicka de till tillverkaren för reparation

Jag tycker att du ska köpa det som du vill ha, vad andra tycker är inte ditt problem. :)

Just Samshield har faktiskt någon grej att man kan skicka hjälmen till Frankrike om man ramlat av med den. Så var det iaf när jag köpte den för 1,5 år sedan.....
(Med normala hjälmar ska man dock alltid kassera!)

Och du får väl ha på dig vad tusan du vill utan att någon ska säga något - gör någon motförmodan det så är det bara att be de fara åt h-vete typ.
Jag har också en Shadowmatte, är en hobbyryttare med bl.a. en 23 år gammal Kieffer Donau sadel :cool: (M.a.o inte mycket till märke här!) Ingen som sagt något om min utrustning öht, någonsin.....

tack så mkt för svar! har själv en kieffer;) inget fel med dem:laugh:

Jag tycker att du ska köpa det som du vill ha, vad andra tycker är inte ditt problem. :)
Det lutar åt en samshield;) Tror inte att de i stallet har något emot det egentligen:) (eller jag är ganska säger på det) kom att tänka på att en hobby ryttare i stallet har en Charles Owen. Det är ingen som sagt något om det...
Så varför skulle jag få kritik?

Jag tittade faktiskt också på samshield och hade samma tankar! Inte så mycket vad andra ska tycka men att det känns som en flashig hjälm för nån som mest rider i skogen.
Men en snygg hjälm är en snygg hjälm (och den är säkert skön och bra också). Man köper ju inte hjälmen för att den är dyr. Om jag gillar hjälmen och den passar mig och jag har råd, varför inte!?

:)

Helt ärligt? Jag tror inte nån kommer bry sig alls. :)

Köp du den hjälm du vill ha.

Klart du ska köpa hjälmen om du vill ha den!
Alla har vi olika grejer som vi lägger våra pengar på, oavsett om det gäller löpardojjor för 3000 spänn även om det tar oss 1 timme och springa milen, eller vad det än gäller.
Om du rider 4 ggr/veckan och inte ramlar av och slår skallen i på 5 år blir det ca 19 kronor/ridtur och det är mindre än vad en Magnum Mandel kostar och dessutom blir du inte ens tjock av det.;):p

Den är snygg och ser ut som en klassisk ridhjälm till skillnad mot en del andra hjälmar där man ser ut som ett UFO från en annan planet.

Är det bara jag som inte lägger märke till vad folk har på sig när jag är i stallet och pysslar med hästen och rider? Då är jag i min egen värld och klädmärken och märken på utrustning ser jag bara inte.

Jag lägger märke till något som sticker ut. Om någon ser ut som en överklädd julgran eller bär något verkligen snyggt brukar jag såklart haja till.

Jag lägger märke till något som sticker ut. Om någon ser ut som en överklädd julgran eller bär något verkligen snyggt brukar jag såklart haja till.

Jo, jag ser ju om någon har vita ridbyxor till uteritten eller knallröd jacka... men om någon har ett par blå ridbyxor av ett dyrt märke eller av ett billigare det ser jag bara inte... jag bryr mig nog inte tillräckligt för att lägga märke till det.

Jo, jag ser ju om någon har vita ridbyxor till uteritten eller knallröd jacka... men om någon har ett par blå ridbyxor av ett dyrt märke eller av ett billigare det ser jag bara inte... jag bryr mig nog inte tillräckligt för att lägga märke till det.

Nej, inte jag heller. Jättesnyggt eller döfult brukar jag lägga märke till (detta är ju fråga om åsikter och smak, såklart!) - resten går mig rätt spårlöst förbi.

Ingen rider ju bättre p g a sin dyra utrustning, tänker jag...

Inte för att var elak alls men det är nog ingen som bryr sig vilket märke du har på hjälmen. :)
Tänk bara på att ha råd att byta ut den om du ramlar av eller tappar den hårt i marken.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka