Samshield Hjälm

ankic

Trådstartare
Någon som vet hur Samshieid är i storlek ?
Tänkte köpa dottern en i födelsedags present :) Hon har idag en Carles owen i stl 55 , så tänkte om dom är lika i storlek // Tack på förhand

Jag har både Charles owen och Samshield. Tycker de sitter olika bra på huvudet. Charles owen (strl 56) passar min huvudform bäst, medan Samshield sitter lite sådär faktiskt. När jag köpte Samshield var det en lite tunnar sommar-liner som satt i, då passade inte hjälmen alls (strl 56). Kom liksom inte ner ordentligt. Testade sedan att köpa en liner i 57 och den lite tjockare runda varianten...då sitter hjälmen bättre men långt ifrån lika skönt som mina Charles owen.

Sedan har jag kanske lite konstig oval huvudform för nästan bara Charles owen som sitter skönt. Testat KEP, GPA, Antares mfl. Som absolut inte passade!

Annars är nog strl hyfsat lika varandra.

Jag har en Charles Owen John Whitaker i storlek 59, och i Samshield har jag M58 i premium liner, och båda sitter lika bra, bara det att hag ser bättre i samshielden då CH hjälmen hamnar nedanför ögonbrynen, utan att vara förstor, utan jag har bara en liten panna.. ;)

Jag har både Charles owen och Samshield. Tycker de sitter olika bra på huvudet. Charles owen (strl 56) passar min huvudform bäst, medan Samshield sitter lite sådär faktiskt. När jag köpte Samshield var det en lite tunnar sommar-liner som satt i, då passade inte hjälmen alls (strl 56). Kom liksom inte ner ordentligt. Testade sedan att köpa en liner i 57 och den lite tjockare runda varianten...då sitter hjälmen bättre men långt ifrån lika skönt som mina Charles owen.

Sedan har jag kanske lite konstig oval huvudform för nästan bara Charles owen som sitter skönt. Testat KEP, GPA, Antares mfl. Som absolut inte passade!

Annars är nog strl hyfsat lika varandra.

Har du oval huvudform kommer inte den tjocka runda linern funka, den är för runda huvuden. Premium-liners som inte går hela vägen fram är för ovala huvuden.

Har du oval huvudform kommer inte den tjocka runda linern funka, den är för runda huvuden. Premium-liners som inte går hela vägen fram är för ovala huvuden.
Fast för mig är det precis tvärt om! Mitt huvud är ovalt och därför passar Charles owen perfekt. Fick en Samshield av min svärmor med den ovala tunna linern i...satt hemskt. När jag däremot bytte till den tjocka runda passade hjälmen mycket bättre och påminde mer om charles owens lite mer stoppade hjälmar.

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
533
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
634
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka