Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har både Charles owen och Samshield. Tycker de sitter olika bra på huvudet. Charles owen (strl 56) passar min huvudform bäst, medan Samshield sitter lite sådär faktiskt. När jag köpte Samshield var det en lite tunnar sommar-liner som satt i, då passade inte hjälmen alls (strl 56). Kom liksom inte ner ordentligt. Testade sedan att köpa en liner i 57 och den lite tjockare runda varianten...då sitter hjälmen bättre men långt ifrån lika skönt som mina Charles owen.
Sedan har jag kanske lite konstig oval huvudform för nästan bara Charles owen som sitter skönt. Testat KEP, GPA, Antares mfl. Som absolut inte passade!
Annars är nog strl hyfsat lika varandra.
Fast för mig är det precis tvärt om! Mitt huvud är ovalt och därför passar Charles owen perfekt. Fick en Samshield av min svärmor med den ovala tunna linern i...satt hemskt. När jag däremot bytte till den tjocka runda passade hjälmen mycket bättre och påminde mer om charles owens lite mer stoppade hjälmar.Har du oval huvudform kommer inte den tjocka runda linern funka, den är för runda huvuden. Premium-liners som inte går hela vägen fram är för ovala huvuden.