Samojedhundar....

Alfakrulls

Trådstartare
Ja, till sommaren -06 ska jag köpa vovve, och det ska bli en samojed och undrar om ni med samojeder kan lägga in bilder och vad ni tycker e posetivt/negativt med just Samojedhunden.

Älskar dom vackra hundarna, och vet att de är en ras för mig de!!:bump:

Sv: Samojedhundar....

Jag har haft en samojed.

Det är glada, positiva hundar som älskar allt och alla. Dock envisa som åsnor och fäller rätt mkt. Hinner inte skriva mkt mer om dom just nu.

Tuffsan
Igen
Som valp

jag har också funderat på samojed men varje gång ny hund skulle införskaffas så tog jag mitt förnuft till fånga och tackade nej till den rasen.
Jag tänkte mycket på vårat klimat här i sverige och hur rena och fina *host host* dom lär vara efter en promenad när det är lite slaskigt ute ;)

Det är nog det som skrämmer mig mest... Men orkar man med den pälsvården så är det nog kanonmysiga hundar, i alla fall alla dom jag har träffat! :love:

Det är väl nackdelen med den rasen... man har en svart/grå hund istället för vit när man kommer hem efter en promenad. Men skiten ramlar av så fort dom har torkat.

Och pälsvården är inte så krävande heller. Förutom när dom fäller, då får man borsta konstant hela tiden känns det som. Men annars räcker det med 1-2 ggr/vecka.

Vi brukar vara hundvakt åt en samojed lite då och då. Det är verkligen en härlig hund :love:

De samojeder jag känner (två st) är båda "dum glada" om du förstår vad jag menar. Nackdelen med dem är att de är vansinnigt skälliga. Det kan driva mig till vansinne. (och att man får ge upp det där med svarta kläder om man ska vara i närheten)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 514
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 400
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits