Sammanslagen tråd om råd för att rida LB1 och 2.

S

sunnyday

För den första tävlingen med min nya häst! :)
Blir en liten klubbtävling där jag tänker rida LB:2an . Spännande tycker jag...
Men jag har ju inte varit ute så mkt så jag undrar om ni har lite tips? :bump:
Det tråkiga är att jag inte har nån sadel än :eek: , men får låna en på tävlingen som dock inte ligger helt bra, men om det skulle krisa med den får man tävla i hoppsadel då? (även på "riktiga" tävlingar?)

Sv: Då är det dags!

För den första tävlingen med min nya häst! :)
Blir en liten klubbtävling där jag tänker rida LB:2an . Spännande tycker jag...
Men jag har ju inte varit ute så mkt så jag undrar om ni har lite tips? :bump:
Det tråkiga är att jag inte har nån sadel än :eek: , men får låna en på tävlingen som dock inte ligger helt bra, men om det skulle krisa med den får man tävla i hoppsadel då? (även på "riktiga" tävlingar?)

Klart man får tävla i hoppsadel, det finns inget som säger att då måste ha dressyrsadel... Dock får du ju oftast bättre sits! :D
Tänk dig att det inte är någon tävling du är på utan typ bara träning och rid som du brukar göra...Inte sluta rida bara för att det ska se snyggt ut..utan rid!!! :banana: :D Tänk inte på placering och annat utan gör ditt bästa! Lycka till...:)

men det ser inte dumt ut då? :P Fast det är ju meningen att man ska synas! ha ha..

Ska försöka hålla nerverna i styr och riiiida! :)

Måste man ha stigbyglar när man tävlar? Eller kan man ta bort dem?

man måste ha stigbyglar (om det inte är klubbtävling och den arragerande klubben har sagt annat)

men det ser inte dumt ut då? :P Fast det är ju meningen att man ska synas! ha ha..

Ska försöka hålla nerverna i styr och riiiida! :)

Nej nej, det ser inte alls dumt ut...På klubbisar är det rätt många som rider i hoppsadel, så det behöver du inte oroa dig för....:D Du kan väl berätta hur det gick sen!?? :)

absolut.. är redan lite nervös. :P
Tränade halt och lite galopp idag. Det som är svårast för min häst då hon inte har all ork än. MEn det är ju bara en klubbis vilket jag ser mer som en träning! :)

Bästa tips inför tävling tycker jag är: Gör inte din bästa ritt på framridningen!
:idea:

Många ryttare sitter och nöter alltför länge på framridningsbanan och sedan går det inte lika bra inne på själva tävlingsbanan.

Hoppas att det löser sej med sadel. Lycka till.

Hjälp med L:B1!

Jag skulle behöva lite hjälp med vad man ska tänka på och såna tips till L:B1!

Ska tävla om två veckor :crazy: :bump:

Bästa tips inför tävling tycker jag är: Gör inte din bästa ritt på framridningen!
:idea:

Många ryttare sitter och nöter alltför länge på framridningsbanan och sedan går det inte lika bra inne på själva tävlingsbanan.

:bow: :bow: Det där var ett väldigt bra tips!!!!!!!! :D

Sv: Hjälp med L:B1!

Det är väl som i alla dressyrprogram...
Bra vägar
Inte sluta rida bara för att det är tävling.
Tänka positivt...
Inte sitta och nöta på framridningen
Tänka lite extra på serpentinerna, så dom hamnar på rätt ställe.. Blir väldigt lätt fel, för endel går ju ut i hörnet...
Inte ha alldeles för höga förhoppningar på placering m.m...

Lycka till!!! :banana:

Sv: Sammanslagen tråd om råd för att rida LB1 och 2.

Okej, tack :)

Vet någon hur man ska göra för att inte bli såå jvla nervööös!? :angel:

Se det så här: Du har betalat X antal kr för att domaren ska sitta och titta på dig när du rider och skriva vad hen tycker. Du har köpt en tjänst helt enkelt.

Sen brukar jag tänka att "nu jäklar ska det bli rida av" precis när jag ska in på banan.

Okej, tack jegra och sunnyday (;

Kan alla som har varit med i L:B1 visa bilder på när ni tävlade/red det programmet?

Skulle bli väldigt glad då :bow:

Mitt hetaste tips är att rida nogranna vägar, och försöka att visa stor skillnad på arbetsgalopp/trav och mellangalopp/trav.

Om du inte känner att du kan ge full gas i mellangångarterna så försök att ta tillbaka mer innan, så blir skillnaden större!

Se vägen och planera!

Lycka till!!:bump: :bump:

Tack, vilket bra tips. (:

Så här gick det för mig! :)

Världens spändaste häst i början men lyssnade bra, var nog en snäll domare för poängen slutade på 171! :D Så bra tyckte inte jag det gick, men hon såg kanske det jag så i min häst! :love:

mkt nöjd iaf, även om allt dåligt var mitt fel, men det är bara att fortsätta träna! :bump:

Red klubbis Lb:2 senaste för några timmar sen ;) Gick så katastrofalt senast så jag hade absolut 0 förväntningar och satsade bara på att ha kul. Och visst var det kul! Hästen kändes super och kunde glömma allt annat. Ingen topp placering (7a av 24) men å andr asidan satsade jag inte helt ut. Så tippset till dig är att gå ut och bara ha kul!

Lycka Till!
/Ida

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 881
Senast: Miiikaela_
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
Ridning Hej! Jag undrar om nån har tips om olika skritt övningar som man kan göra. Helst som man kan göra ute på typ grus vägar och stigar! Och...
2
Svar
21
· Visningar
2 498
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar