Sv: Sammanfattning / Utvärdering av säsongen - 07
I det stora hela är jag nöjd med säsongen och de flesta målen är uppnådda. Här kommer en lite sammanfattning av årets tävlingar.
Häst 1
Säsongen började på bästa sätt , med riktigt bra dressyr för att vara Jatza
och placering i CNC* red ytterligare en * med en liten formsvacka i dressyren, innan det var dax för ** i Gärds med en aningens nervös ryttare gick det ändå helt okej, Det stora målet för säsongen var YRSM, inte att få en bra placering utan att få rida ett SM och genomföra det. En 8:e plats blev det (6plac) och det är jag faktiskt riktigt nöjd med , (det låter ju i alla fall bra när man säger till vänner och släktingar att man är 8:e bäst i sverige i sin åldersklass..(även om jag vet att det kanske inte är riktigt sant...) I alla fall dressyren gick helt ok, hamnade i mitten och målet var att inte komma sist, hoppningen gick inte fullt så dåligt som resultatet påtalar, de 9 tidsfelen är nog de mest förargliga jag fått. Utan dem hade det blivit placering ,terrängen sen var bara så bra, tror det var första gången jag verkligen fattat vilken grymhäst jag sitter på. Tanken var att vi sedan skulle ridit NM men när det krockade med Breeders ändrades hennes planer drastiskt och nu går hon förhoppningsvis och väntar på sitt första föl.
Häst 2: 6-åringen
Efter mycket problem förra året kan man nog säga att han uppfyllt målen gott och väl. Startade debutant i Tranemo i våras och det var första gången vi kom i mål och det blev placering, debuten i 100klass gick strålande felfri och precis utanför placering, fixade sedan sista breederskvalet i åkerbo. Sedan gick vi omkull riktigt rejält uppe i Norge så lite orolig var jag att det skulle ha satt några spår i honom , men det verkade inte så, gick super både i mariestad och eken, i örebro var han tyvärr tillbaka i gamla ovanor och vi gick på bakbenen i stället. Placering i 100 klass blev det På ljuslingsbacken och sedan avslutade vi med breeders och debut i CNC*, i dressyren och hoppningen gjorde han sin sämsta tävling någonsin,men i terrängen var han riktigt duktig, kändes inte alls svårt det var bara en stock på krönet som han inte förstod hur man skulle hoppa på. Det som tyvärr inte fungerar är dressyren och det är synd för han har verkligen förutsättningar att få riktigt låga straff, jag vet bara inte hur jag skall få honom dit, men jag hoppas att det löser sig lite under vintern, för då kan det nog bli kul nästa säsong.
5-åringen
Gjorde tävlingsdebut i år har gått 5 debutant och två 100 klasser oftast felfritt om än mkt slingrit..men han är positiv och om man bara får nosen mot hindret så hoppar han, målet var breeders men det sprack pga av hovproblem som vi dras med ännu, så just nu är väl målet att hästen skall gå att rida på igen.
Sådär nu när jag tagit mig tid att skriva lite , så vill jag läsa fler utvärderingar, kom igen nu!!