Sammandragningar?

V

vansinnet

Idag var jag iväg och köpte en 30 kilos havresäck. Såklart så hade jag lovat att inte bära den själv, utan be om hjälp. ( :angel: )
Men det var jättelång kö och kassören verkade väldigt stressad så jag tänkte att "Vafan, jag lär ju inte dö av att bara lyfta den från vagnen till bilen" och så gjorde jag det.
Och när jag gjorde det så var det som att det "drog ihop sig" lite i livmodern. Ungefär som i början av graviditeten när man hade växtvärk i livmodern.
Sen när jag lyfte över säcken från bilen till min havrelåda så kändes det likadant igen. Gjorde lite ont, men mest bara obehagligt.

Kan det ha varit förvärkar/sammandragningar?
Läste på niomanader.se att det oftast kommer efter vecka 30, och jag är bara i v 25.
 
Sv: Sammandragningar?

Sammandragningar har jag haft länge, det blir typ som en liten stenboll i magen?

Jag har hört att man kan slita loss livmodern (typ) om man lyfter för tungt....eller orsaka framfall längre fram i livet... men jag vet inte hur sant det är.

Planera lite bättre nästa gång och åk inte dit på rusningstid :)
 
Sv: Sammandragningar?

OM man är van att lyfta tunga saker så kan man göra det även när man är gravid. Men man kanske inte ska börja med det om man aldrig gjort det tidigare. Detta är den info jag själv fått på konkret förfrågan till barnmorskan i ämnet.
 
Sv: Sammandragningar?

OM man är van att lyfta tunga saker så kan man göra det även när man är gravid. Men man kanske inte ska börja med det om man aldrig gjort det tidigare. Detta är den info jag själv fått på konkret förfrågan till barnmorskan i ämnet.

Detta har jag också hört, men då gällde det att man lyfte såpass nästan dagligen. Inte en gång varrannan vecka.
 
Sv: Sammandragningar?

Ok, men det är alltså inte konstigt att man kan få det redan i v 25 i samband med att man t.ex lyfter tungt?
 
Sv: Sammandragningar?

Nej, jag fick så redan i v.20 när jag red.

Kändes då mest som världens håll, typ man ätit 10 pizzor och sen springer 5 mil ;)
 
Sv: Sammandragningar?

Jag hade sammandragningar under hela min graviditet (färre mot slutet). Men jag jobbade också på som vanligt i stallet och konkade också en och annan fodersäck med jämna mellanrum. Fast jag kan tillägga att jag har bara två hästar så det är inget JÄTTE arbete. Det spelade ingen roll om jag endast körde en tom skottkärra, för jag fick sammandragningar endå. Och det gick så bra så! Ut kom en frisk och kry liten kille!
 

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 254
Senast: Mezcal
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 986
Senast: Lupin
·
  • Låst
Övr. Barn Förlossningsberättelse Tisdag 27 december på kvällen gick slemproppen och vad jag misstänker är sipper av fostervatten. Onsdagen...
Svar
10
· Visningar
2 001
Senast: Sanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp